HOS ANDERS PÅ BRILLO...

juni 12, 2019


Hallå!

I går kväll åt vi, jag och min fina vackra kompis Maud, middag på Taverna Brillo. Vi konstaterade att vi alltid hamnar på italienska hak när vi umgås... inte så konstigt kanske eftersom Maud har ett förflutet i Italien men ändå... vi konstaterade i alla fall att vi uppenbart gillar det italienska köket.

Anders tog emot oss när vi kom och vi konstaterade att vi har gemensamma vänner från Gotland. Vad världen är liten ändå... eller så är det kanske så att det är Gotland som är stort ha ha...





Fina vän som jag lärde känna under tonåren... så roligt att vi ännu håller kontakten och umgås.


Jag år en supergod Burrata och Maud en Skaldjursrisotto. Gudars så gott! 

Tänk om jag vore gjord av pengar... då skulle jag bara gå runt och äta på restauranger, typ som en hobby. Då är det några av er som säkert säger att "ja men det skulle du tröttna snabbt på" men icke... tänk att få äta italienskt ena kvällen, franskt en annan, vegetariskt, veganskt i en härlig variation. Underbart ju! Sen kanske jag inte skulle skulle uppskatta själva restaurangupplevelsen lika mycket och så tror jag att jag, som redan känner att jag börjar bli en matsnobb skulle bli alldeles odräglig. Jag menar att jag skulle säkert skicka ut maten till höger och vänster för att den inte är perfekt nog så näää det är nog kanske bra som det är... att jag får njuta lite av lyxen av riktigt god mat i snygg miljö lite då och då. 

Jaha då kör vi torsdag då... det går i en rasande fart nu. Två jobbdagar kvar sen ska jag och Per åka iväg på en liten tripp i helgen. Efter helgen är det ju bara någon dag kvar innan det är dags att åka till Gotland igen och fira midsommar. Underbar tid just nu!!!

Hoppas att ni får en fin torsdag!

KRAM!

You Might Also Like

4 kommentarer

  1. Världen är bra liten upptäcker man ibland.
    Mycket gott som ni åt du och din vän.
    Ha en fin torsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så märkligt eller hur? Så god mat verkligen! Kram //Tina

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, alltid så mysigt att få umgås med fina vänner. Kram//Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images