ALLA HJÄRTANS DAG...

februari 14, 2014




Hoppas att ni har en fin Alla hjärtans dag där hemma! Här på Klong Prao riggas det för fullt inför kvällens middagar som går i kärlekens tecken. Vi tror att det är ett bröllop på gång nere på stranden vid solnedgången för "chefen" har varit ute och instruerat alla som jobbar på och runt stranden om hur allt skall vara och vart alla hjärtan, tyger, portaler och allt annat som hör till skall stå. Jag lovar, de har fått flytta på allt en och annan gång om man säger så…

Själv har jag blivit uppvaktad med present, thaimassage och ett importerat rött vin av min fina P idag. Han är bra på det; att uppvakta och överraska. Älskade P! Det röda vinet som serveras på strandrestaurangerna är inte riktigt min grej; sött och blaskigt så därför är en Jacob´s Creek en riktig raritet här nere. Annars är det vitt vin och Margaritas som gäller för mig. Vitt vin är inget jag springer benen efter mig hemma precis men här i Thailand funkar det fint på något konstigt sätt. 







Idag har det faktiskt regnat på fm vilket vi tyckte var sådär. Nu passade det i och för sig bra att lägga sig på massagebänken en timme under tiden det droppade och när vi massagat färdigt så var det dags för solen att titta fram igen.

Nu är det bara en dag kvar här på Koh Chang, sen är det dags för oss att åka vidare till Koh Samet. Vi sa när vi åkte ner hit att vi skall ta dagarna som de kommer; vill vi åka till en annan strand och på utflykter så skall vi göra det men vill vi vara kvar "hemma"på vår strand så skall vi stanna här. Det har blivit det sistnämnda... vi har verkligen inte haft något behov av att åka runt. Vi kopplar verkligen av hur mycket som helst och har inte varit rastlösa en sekund. Dagarna och kvällarna rullar på och vi tittar inte på klockan en enda gång. Vi bara är…

Nu skall jag sippa på min Jacob´s Creek och njuta av solnedgången.

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images