HEJ DÅ FLEMPAN...

januari 03, 2018



Jaha då var sista vändan till Huddinge/Flemingsberg gjord. Regnigt och grått idag precis som det var första gången jag kom dit i slutet på februari för snart ett år sedan. Jag har gillat att åka ut dit och jobba då och då och det var känslomässigt att säga hej då till kollegorna där. Det är ju inte så att man kvistar förbi Flemingsberg för en lunch precis. Det kan förmodligen dröja innan vi ses igen och det är som sagt den jobbiga delen i den här förändringen. 

Idag har det varit stooora problem med pendeltågtrafiken... igen! Hela hösten har det varit struligt och så klart också idag men jag kom fram till slut efter många om och men, med buss, och hem lyckades jag pricka in ett tåg som gick som det skulle. Ett lotteri det där... Hoppas att det funkar bättre norrut framöver.

Efter jobbet blev det en PW för nu är det minsann dags att röra på fläsket igen. I mitten på februari ska jag ju kränga på mig bikinin och jag har bara 1,5 månad på mig att rädda upp det här. Jag måste ha ätit konstant under julledigheten för nu när jag kommit in i vardagslunken igen och äter som jag brukar så är jag konstant hungrig. Magen (eller är det hjärnspöken) skriker efter godsaker hela tiden och det är sååå svårt att stå emot. Jag försökte stilla det hela med en morot i går kväll men det gick åt skogen för den var så torr och smaklös och då slank det ner två godisbitar... ärligt talat så kan det ha varit tre... Men i kväll blir det nada... en kopp the kanske och mandlar som vi har kvar sen vi drack glögg innan jul om det skulle bli allt för outhärdligt. De måste väl ändå vara rätt nyttiga... eller? 

I morgon ska det visst regna hela dagen och det gör ju inte det hela lättare precis. Regn och inga godsaker... Snälla vädergudar ge oss åtminstone sol nu för bövelen för det är vi väl värda efter den här gråa jul- och nyårshelgen.

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images