SOM EN SPEGEL...

januari 28, 2018




Idag låg det ett tunt skikt av is på Karlbergssjön som gjorde att husen på Kungsholmen speglade sig så vackert. Lite magi över det hela, eller hur?

Något som också är magi är att jag kommit igång rätt bra med min träning. Jag kör PW så ofta jag hinner och när jag kommer hem så kör jag magövningar, armar med vikter mm. Det funkar bra för mig. Jag har ju så svårt för att passa tider... nej inte på det sättet att jag kommer för sent. Jag är alltid i tid (oftast i alldeles för god tid) men jag gillar inte att ha en tid att passa. Särskilt inte när det är något som är jobbigt och frivilligt; då kan jag hitta 1000 ursäkter för att hitta på något annat. Men om jag kan få träna när det funkar för mig och jag inte känner någon stress inför att jag ska vara på en viss plats, en viss tidpunkt ombytt och klar då kan det hända grejer. 

Något som inte är magiskt idag så är det vädret. Så grått och träligt när vi var ute på vår PW. Mot slutet började det så klart att regna också. Men nu är vi på rätt sida om året och januari är i princip över så vi är på bra väg. Nu ska vi bara beta av min värsta månad; februari som är den kortaste men som av någon anledning känns om den längsta. Åtminstone för mig. Kan jag så reser jag helst bort just i februari för att kapa av den lite och nu är det ju nedräkning... tre veckor kvar tills vi kan få njuta av lite sol och värme igen.




I veckan som kommer blir det full fart. Först fulltecknade dagar med intressanta möten. Jag menar inte möten som form utan möten med människor jag ska jobba tillsammans med framöver. Så spännande. Ska försöka att träffa lillfisen Loa också efter jobbet i början på veckan. Han har börjat inskolningen på dagis vilket han tycker är superkul så länge pappa inte går därifrån. Tänk att han redan är så stor så att han har börjat på dagis. På onsdag flyger vi ner till Gotland för att jobba och sen stannar vi över helgen. Ska bli härligt att andas lite ö-luft igen.

Ha en fortsatt härlig söndag hörreni!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images