COMFORT HOTEL VÄSTERÅS...

mars 25, 2018



Här har vi bott i natt; på nyöppnade Comfort Hotel. Vi fick ett stort och fint rum, De luxe tror jag det var för 1100 kr. Det är ju ett helt ok pris eller hur? Hotellet ligger precis vid centralstationen och det tar bara några minuter att gå in till centrum. Vi var ju lie sugna på Steam Hotel som är så omskrivet men dels så ligger det en bit från centrum och sen var det fullbokat så det var inte så mycket att orda om. Det får bli en annan gång.

Comfort är nytt och fräscht, enkelt utan en massa extravaganser. Vi hade som sagt ett rum i De luxekategorin och det var stort och rymligt med soffa och soffbord, skrivbord samt ett stort härligt badrum. Det enda jag saknade var en morgonrock, tofflor och minibar. Inte för att vi brukar nyttja minibaren speciellt ofta men den hör liksom till... Frukosten var helt klart godkänd. Inget överdåd men deras äggröra var den bästa jag har ätit på länge! Minus för att de bara hade svart the på påse. Där får de skärpa till sig.




Innan vi mötte upp Vendela och Joakim igen lånade vi upp ett par vinglas på rummet och tog ett glas innan vi promenerade iväg till Brasserie Stadsparken för middag. Maten var god och till slut rundade vi av kvällen med ett glas på Nom tvärs över gatan. 




Utsikt från vårt rum... Skrapan; där bodde vi senast vi bodde kvar i Västerås.




Nu är det snart dags att rulla hem till Stockholm igen. Skönt att det bara tar en timme med tåget och vilken lång kväll vi kommer att få eftersom vi ställt om klockan i natt. Många säger att de blir så påverkade av omställningen men jag brukar inte märka någonting. För min del skulle det kunna få vara sommartid året runt för jag uppskattar ljuset på kvällarna så mycket. Ljus på morgnarna spelar mindre roll för mig. 

Ha en skön söndag och hoppas att solen skiner på er också!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images