NU FIRAR VI PÅSK...

mars 29, 2018




Sådär ja...nu har vi checkat ut och ska påbörja påskfirandet. Sååå välbehövlig paus! Vi landade in här på ön mot kvällen i går; jag från Arlanda och P från Bromma. Lilla mamsen hämtade upp oss; sen blev det ett snabbt besök i matbutiken innan vi satte kurs mot Tofta. 

Idag har jag hunnit med jobb, lunch med min fina kompis Anette och efter att ha inhandlat påskmaten så är vi nu hemma och ska bara ha en riktigt lugn och mysig kväll.




Något större påskpyntande har det i vanlig ordning inte blivit hemma hos oss. Bökigt att få till det när helgen är relativt kort och vi flaxar lite fram och tillbaka. Men ett par kycklingar, hönor eller vad det nu är, är i alla fall på plats och en knippe körsbärskvistar (i stället för påskris pga allergi). Det räcker så...

Vad jag förstår så kommer helgen att bjuda på både snö och kyla och jag behöver inte kommentera det något mer för ni vet ju vad jag tycker om det... I stället ska jag fokusera på något roligt; att i morgon kväll ska jag få träffa fina vänner hemma hos fina vännen Maria som bor bara ett stenkast bort. Det ska promeneras längs med havet och badas i balja och det är ju faktiskt rätt häftigt när det är mörkt, snöigt och kallt.

Ha en alldeles strålande inledning på påsken nu!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images