RESTAURANGBESÖK, GOTLANDSBESÖK OCH BESÖK PÅ GOTLAND...

mars 09, 2018



Men oj vad den här veckan gick... jag har ju inte hunnit att titta in en enda gång. Intensiva jobbdagar i kombination med planerade kvällar och inte en minut över skulle man kunna sammanfatta det hela. Har jobbat så att svetten lackat... det tar på en att vara ny samtidigt som det är massor att leverera och så en del teknikstrul uppå det men bytet känns fortfarande så himla bra!

I måndags efter jobbet gick jag och P till Sthlm Tapas här i Vasastan och åt middag. Så jäkla bra personal de har där alltså! Och maten är ju bara för god...




Grillad Halloumi med picklad rödlök




Skagen




Surf & Turf minihamburgare




I tisdags kväll fick vi besök av Markus, en av våra bästa vänner från Gotland. Han stannade på middag. Sååå roligt att han kom på besök och att vi fick surra bort några timmar. 




I onsdags morse flög jag ner till Visby för att jobba och efter jobbet hämtade jag upp min mamma och tog en tur ut till Tofta för att titta till stugorna och hämta lite grejer. Sen vände vi tillbaka och på kvällen hängde jag hemma hos min fina syster och hennes familj. Blev så ompysslad med charkisar, middag och en massa annat och vi fick äntligen möjlighet att surra ikapp. Var så längesen vi sågs för vi har bara gått om varandra hela tiden. Kändes som att jag bodde på hotell; fick till och med en egen morgonrock. Bara en sån sak...

Nästa gång skulle jag vilja ha ett par egna tofflor också... (vet att du läser det här Therese :-).


På morgonen innan jobbet blev jag serverad en god frukost och sen begav jag mig iväg väldigt glad och lycklig över att jag har mina nära och kära där nere på ön som jag kan våldgästa när jag inte känner för att åka ut till Tofta. Det är lyx!




Efter en hel dags workshopande så var det dags för mig att bege mig hemåt till Sthlm igen. När jag var på flygplatsen så trodde jag ärligt talat inte att flyget skulle gå. Sikten var lika med noll. Det var så dimmigt så man såg knappt handen framför sig men i väg kom vi och väl uppe över Östersjön så fick vi den här belöningen. Solnedgång ovan molnen. Sen landade vi på ett snöigt Bromma innan jag äntligen fick komma hem till min darling igen. Jag somnade gott i går kväll kan jag säga och jag sov hela natten i ett sträck tills klockan ringde i morse för en gångs skull. Jag brukar annars alltid vakna till vid något tillfälle under natten men jag måste ha varit sååå trött.

En intensiv men rolig vecka har det varit. En massa utmaningar då jag flera gånger har suttit och kliat mig i huvudet och tänkt att det här kommer aldrig att gå men på något magiskt sätt så löser sig allt ändå på något sätt.

I kväll är P på personalfest och jag ska nu gå in till tv-soffan, lägga fötterna på soffbordet och ta ett glas rött. Välförtjänt!

Ha en fortsatt underbar fredagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images