DAGS ATT BJUDA PÅ ETT RECEPT...

april 03, 2018



Det var inte igår som jag bjöd på ett recept här på bloggen... Den här ugnsbakade laxen fick jag hos Maria på långfredagen och den var så god så jag var tvungen att bjuda familjen på den i går kväll. Gissa om den blev populär... men note to self; att inte bjuda allergisk man på lax täckt med pistagenötter. Det är inte bra...


Marias lax

Krydda laxen med salt och citronpeppar. Lägg på skivad citron, hackad gräslök och hackad dill efter smak. Baka i ugn i 180° i ca 20-25 min. Hacka pistagenötter och rosta. När laxen är klar garnera med ytterligare citronskivor, hackad dill och pistagenötter. 

Servera tillsammans med pressad potatis, pesto och sallad. 

Bon appétit!




Nu börjar den här Gotlandstrippen att gå mot sitt slut. Vi har haft underbara dagar här på ön men nu vänder vi snart tillbaka till storstaden igen. Jag känner mig utvilad och fylld med energi och jag ser fram emot att få gå på 40-årsfest och en massa annat roligt som väntar nu framöver.

Något som inte är roligt är att allas vår fina Lill-Babs har somnat in idag. Man glömmer lätt bort att hon gick mot 80, som hon nu precis hann fylla men hon har liksom alltid funnits med. Hon var lika självklar som att tomten kommer varje jul. Någon som alltid funnits där och alltid kommer att finnas. Känns lite tomt och konstigt nu...

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images