NÄR VI ÄNDÅ ÄR I GÅNG...

april 13, 2018



Ja men precis... när vi ändå är igång med vintips så tar vi en till tycker jag. Som sagt fråga mig inte vad Tamaral står för och jag orkar inte slå upp det men att det är ett spanskt vin med en sockerhalt under 3 g/l som passar till rött kött det vet jag!

Vi gillar ju kraftfulla viner med harmonisk mjuk smak och jag tycker att den här står sig bra. Förutsatt att man dricker den ut rätt glas vill säga. Fy vad ett vin kan smaka nästan illa om det serveras i fel typ av vinglas. Det är värt att ha lite koll på.

Men i kväll får det nog bli ett vitt vin eftersom vi ska testa en ny rätt; lax med rostade rotfrukter. 




Äntligen fredag! Sååå himla skönt... efter jobbet idag tog jag en promenad i det soliga vädret bort till "min" nagelsalong för att fixa naglarna och nu är uteserveringarna verkligen fulla av människor här i Stockholm. Det är ju så härligt att inte bara sitta där utan det är ju lika härligt att strosa förbi och se alla som njuter i solen. Solen ska ju vara framme i morgon också och då ska jag försöka övertala P att ta årets första vårpromenad i Hagaparken. 

I övrigt ska vi bara ha en lugn helg utan några planerade aktiviteter. Vi har fullt schema annars nu framåt under våren så det är bäst att passa på när man kan luta sig tillbaka och bara vara utan några måsten.

Dags att starta upp kvällens middag!

KRAM!  

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images