SÖNDAGSPROMENAD PÅ DJURGÅRDEN OCH LUNCHSTOPP PÅ SKROTEN...

april 23, 2018



Som sagt, i går tog vi en långpromenad på Djurgården; jag P och Vendela. Så härligt att strosa runt där nu när våren har kommit på riktigt. Vi var inte ensamma om man säger så. Det var fullt med soldyrkande människor precis överallt och längs med Strandvägen var det ett myller.




Vi gick sen upp till Rosendals trädgårdar och där var det så varmt och skönt. 




Jag och Mini-Me.




När vi kom till Nya Djurgårdsvarvet så var vi så hungriga så vi sladdade förbi "Skroten". Där blev det en god lunch och ett glas rosé. Deras fisksoppa är så himla god men den här gången tog jag en räksallad. Jag fattar faktiskt inte varför... den var god den med men jag ångrade mig så mycket när P och Vendela fick in sina soppor. Jag menar en räksallad kan man ju beställa in precis vart som helst men Skrotens fisksoppa kan man ju inte beställa in hur som helst. Klantigt...




Idag tog jag en sen långlunch och gick till frissan för att färga bort min racerbana. Är det bara jag som upplever att man måste gå dig oftare och oftare nuförtiden? När jag gick dit så var det lite svalt ute men ändå helt ok; solen sken ju men när jag kom ut igen så fick jag en mindre köldchock. Sååå kallt det blev det bara på ett par timmar. Jag hade ju på tok för lite kläder på mig så jag fick ta tuben hem. Hämtade upp ett par nya skor som jag beställt på vägen men när jag kom hem så var de i tyg... suck... tänk om man ändå kunde vara lite mindre otålig vid beställning, läsa på lite och inte bara tänka att; ja de är vita och säkert i skinn så de beställer jag. Typiskt mig...

Det är bara att ta nya tag i jakten på ett par skor...

Ha en fin måndagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Vilka härliga bilder! Jag älskar Stockholm!
    Ha en fin dag!
    Mvh, Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhh tack så mycket!!! Ja Sthlm är verkligen så himla fint. Finns så många ställen man skulle vilja uppleva men man skulle behöva lite fler timmar på dygnet :-).
      Tack detsamma! Kram //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images