VÅRPROMENAD I HAGAPARKEN...

april 14, 2018



Men hur varmt är det inte idag... vi var alldeles för varmt klädda när vi gick Hagaparken runt kunde vi konstatera. Men så ljuvligt för det här har vi ju väntat på så länge. Som ni märker så lyckades jag övertala P att gå en långpromenad med mig och det blev en tre timmars promenad med ett litet kort stopp.

Underbart!




Där bakom bor hon... kronprinsessan Victoria och hennes familj. Man får inte ta kort på det lilla slottet så vi nöjer oss med en liten skymt.




Märkligt med varmt och skönt väder samtidigt som isen ligger kvar på sina ställen.




Vi tänkte ta ett litet lunchstop vid Koppartälten, min darling och jag, men det var proppfullt med soldyrkande människor så vi gick ner till Fjärilshuset i stället och där lyckades vi få ett litet bord. 




Och se där... ett glas kall prosecco till lunchen satt ju som en smäck. Gissa om det var gott när man satt mot den heta väggen. Som mitt i sommaren!




När vi kom hem på vår gata igen så såg vi något som vi aldrig sett tidigare; stadshuset. Vi har bott här i nästan två år nu och har aldrig lagt märke till att man kan se det härifrån. Sååå konstigt! 

I kväll ska vi äta middag på L'Avventura; en nyöppnad italienare på Sveavägen. Vi har hört så mycket gott om den och när jag var förbi där igår för att tjata mig till ett bord till i kväll så såg det så coolt ut. Nästan lite tjusigt faktiskt. Vi firar nämligen sju-årig bröllopsdag på måndag men på grund av att jag kommer att vara i Norrköping och jobba hela dagen och kommer hem sent så förfirar vi lite i kväll.



Tänk... sju år som gift med den finaste av män. Älskar honom så mycket så att det gör ont. To the moon and back!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images