VINTIPS...

april 11, 2018



Det här vinet kom P hem med i helgen och jag ska ärligt säga att jag var lite skeptisk eftersom flaskan hade skruvkork. Vet egentligen inte varför, det har nog mest med känslan av att det är mer "på riktigt" när man korkar upp en flaska med klassisk kork.

Hur som helst så var vinet riktgt gott så det rekommenderar jag gärna!

Jag gör fortfarande mina små försök till att få P att skaffa sig en hobby i form av att bli duktig på viner så att han bjuda mig på de bästa och berätta för mig vad som är vad när man läser på flaskan... Navarro Correas, Malbec och Mendoza mm; det ena står för producenten ett annat för regionen och något annat för själva druvan... vad är vad liksom. Men intresset för den föreslagna hobbyn är fortfarande iskallt tyvärr och det är ju synd, vi som har en vinkyl och allt...






Redan onsdag och i kväll är jag solo. P är på hockey med en kompis så jag fick egentid helt plötsligt. Ska nog passa på och se i kapp några serier på play tror jag. Ligger lite efter...

Ha en fortsatt fin lill-lördag!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images