FÅRÖ OCH FÖDELSEDAGSFIRANDE...

juli 24, 2013



I går efter att jag blivit födelsedagsfirad av den finaste av män åkte vi norrut och tog färjan över till Fårö. Det hör sommaren till att åka upp dit åtminstone en gång.




På Fårö mötte vi upp min syster och hennes man och firandet fortsatte vid vår hyrda lilla campingstuga som ligger intill Vinor Krog. Jag är definitivt ingen campingmänniska; är alldeles för bekväm för att dela dusch, toalett, disk mm med andra men en natt funkar bra.  







Mot kvällen drog vi oss bort till det här stället som är en riktigt bra krog. Jag har annars Vinor Krog som favorit på Fårö men Carlssons står sig riktigt bra i jämförelse! Eftersom det var sommarens kallaste och blåsigaste kväll så fick vi ett bord inne.












Precis när vi fick vårt bord så dök ett gäng fina vänner upp och överraskade mig. Sååå uppskattat och så roligt att de också tagit sig ut till Fårö och var med oss hela kvällen. Att alla hållit masken och inte avslöjat någonting är en riktig bedrift för jag anande verkligen ingenting. Guuud vad glad jag blev!




Den där friterade färskpotatisen var "to die for"!




Efter den härliga middagen så cyklade vi hela gänget bort till Gåsemora för att lyssna på Bo Kaspers i den gamla höladan. Bättre liveband får man leta efter. De är så grymma på scen!










Efter spelningen tog vi så klart en liten sväng in på Vinor där det var fullt av sköna människor som landat in efter en lyckad konsert. Skönt att bara ha några få meter "hem" när det var dags att runda av.








När vi väl vaknat till liv idag så cyklade vi upp till "Sylvis Döttrar" och åt frukost. Ett besök på det 
härliga bageriet är ett måste när man är på Fårö. Man vill typ äta av allt!!








Mmmmmmmmmm...




Om det var sommarens kallaste och gråaste dag i går så var det helt tvärtom idag. Vid lunchtid sprack det upp och vi fick en fantastisk eftermiddag på Sudersand. Nere på stranden mötte vi upp ett gäng kompisar som är riktiga campingproffs. Härliga människor och så kul att träffas! Den här stranden är verkligen speciell. Sanden är vitare än någon annanstans och det är gott om plats.




Så var det då till slut dags att ställa sig i kön till färjan och åka hemåt igen. Vi hade tur idag och behövde bara köa en kvart. Har man otur och åker till eller från Fårö vid "fel" tidpunkt så kan det ta upp till ett par timmar innan man kommer över sundet.








Ett litet stopp på Happy Hippie i Lärbro blev det också på vägen hem. En härligt brokig butik och som är väldigt HIPPIE. Det blev inga fynd för mig idag. Det var stängningsdags i butiken och jag behöver gooooott om tid när jag är där så jag får helt enkelt åka tillbaka :-).








Nu har vi landat ner igen i vår lilla Toftastuga och jag reflekterar över att jag är så galet lycklig över min fantastiska man, syster, svåger och våra fina vänner som har gjort den här födelsedagen och Fårövistelsen så härlig. 

TACK!!

Somnar nog ovaggad i kväll!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images