EN LITEN PÄRLA...

oktober 19, 2014



På väg in till Visby i går stannade vi till vid denna lilla pärla; Berså. En liten inredningsbutik med ett litet fik som ligger i norra delen av Tofta, precis innan kyrkan. Jag har skrivit om Marias lilla butik flera ggr tidigare här på bloggen och den är verkligen värd ett besök. Just nu fanns det hur mycket som helst som vi ville ta med oss hem men det fick stanna vid några ljus i glasburkar den här gången. Enkla och fina och jag piffade till dem lite med hampasnören också så blev de liksom "lite mer". Vi köpte en uppsättning extra som fick följa med hem till Anette & Thomas som "gå bort present". 




Efter en fantastiskt mysig kväll med god mat och härliga vänner så hänger vi nu i vår stora soffa och kikar på reprisen av "Så mycket bättre". Jag gillar verkligen det programmet skarpt och vem gör väl inte det?! Känslosamt är det i alla fall den här gången och Ola Salo gillar jag starkt. Han delar med sig generöst av sig själv… och låtarna… jag vad skall vi säga om låtarna. Världsklass!

Idag får det bli innefix här hemma. Det är grått och regnigt ute och jag är så avundsjuk på Vendela som reste till Turkiet med sina kompisar i morse. Första utlandsresan helt på egen hand. Lite pirrigt för mamman måste jag ju erkänna. Det är det alltid när barnen skall ut och resa själva för första gången. Kommer hon att hålla ordning på passet och har de valt ett bra hotell och håller de nu ihop så ingen hamnar ensam någonstans och 1000 andra saker som snurrar i en mammas huvud. Det är klart hon klarar det där, det är ju bara mina hjärnspöken som tar för mycket plats :-). 

Ha en skön söndag hörreni!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images