PÅ TORK...

oktober 22, 2014

 


Här ligger de så fint på tork, kantarellerna… Småtjejerna hade varit ute i skogen och plockat och hade med sig ett helt gäng i går när de kom. Ser framför mig att när de är färdigtorkade så skall de ligga i en vacker glasburk och att vi skall använda lite till matlagningen då och då när andan faller på. Lite spontant sådär… 

Ja man kan ju fantisera hur mycket som helst men jag kom ner på jorden rätt snabbt när jag googlade om torkad svamp och blev varse att svamp som man torkar lätt kan smaka beskt. Nåväl, de får väl ligga i en burk och vara vackra då. Det funkar ju det också.




Idag har jag försökt att vara lite höstlovsledig trots att det egentligen inte alls passade jobbmässigt just nu. Men ibland får man faktiskt sätta familjen i första rummet. Idag var en sådan dag och jag kände att jag förtjänade några timmars ledigt. Som tur är har jag ett jobb där jag kan styra över min tid till stor del och det betyder mycket när man skall försöka få livspusslet att gå ihop. 

Denna härliga höstlovsdag har jag/vi, mellan jobbvarven, hunnit med en skön sovmorgon, en lång god frukost, ett besök hos Lin på nagelsalongen, lunch på stan med barnen, kontakt med Vendela i Turkiet, LasseMajas detektivbyrå på bio och kvällsmys med en god middag. En bra dag helt enkelt!

Två intensiva dagar kvar sen väntar en helg som är helt utan planer. Ser fram emot familjemys med "Idol" och "Så mycket bättre" och att Vendela kommer hem igen på söndag. 

Hoppas att ni som är höstlovslediga har en härlig ledighet och att ni andra njuter av hösten trots att den har varit rätt grå de senaste dagarna!

KRAM!


You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images