EN KVÄLL I VISBY...

juli 17, 2018



I går kväll passade vi på att göra Visby. Jag började med att fixa nya sommarnaglar och sommarfötter hos Maya på Nails & Spa för att sen möta upp min P för en kväll på stan. Nuförtiden pratar vi inte om en natt på stan utan mer än kväll på stan. Hm... minns inte riktgt när vi tippade över den kanten... 




Vi startade upp med ett glas vit Sangria på Krönet. Här har man den bästa utsikten i stan om man vill njuta av både takåsar och hav. De har också mat; typ Tapas om man är sugen på det. Det är ett måste att ta en sväng här förbi om man är i Visby.








 Nästa stopp blev Utsikten... Strand Hotels takbar. (inte att förväxla med Wisby Strand). Här blev den en Aperol Spritz för mig och här har man också en fantastisk utsikt över hav, vackra tak och ruiner.





Kruttornet...






 Efter ett par timmars barhäng gick vi till Lindgården och åt middag och det är så mysigt att äta middag ute i deras trädgård. 





När solen gick neråt och lyktorna började tändas var det dags för oss att börja runda av. Vecka 29 startade ju upp i går med allt vad det innebär och när alla partydjur började ladda upp inför natten så tog vi 10:ans buss hem till landet igen.

Vilken kväll vi fick och med min P som sällskap så har jag aldrig tråkigt. Jag har så roligt tillsammans med honom!

Idag vet jag inte vad vi ska hitta på... strand och bad kanske eller så får det bli en tur in till Visby för att handla. Nu är det tomt både i kyl och frys. Kanske blir det både och... Lite senare ska vi möta upp min syster och hennes man vid familjens lilla hus vid havet. Mitt emot finns en nyöppnad restaurang som vi ska testa i kväll.

Ha en fin dag!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images