DAGEN EFTER...

september 10, 2018



Här står jag utanför vallokalen vid Gustav Vasa Skola. Jag blir alltid lika förvirrad varje gång jag kommer in i en vallokal; vart är lapparna, vart är de gröna båsen och hur är det nu igen, hur ska jag stoppa i dem i kuverten? Men jag fick ner mina tre röster i rätt kuvert, på rätt sätt och lämnade dem som jag skulle. Blev avprickad precis som jag alltid har blivit med penna och linjal och bock i rutor i ett stort block. För den som inte visste det så har jag jobbat som valförättare under några år för många år sedan och det var samma procedur då som nu. Old school!

Valdagen till ära klädde jag mig i en omlottkjol med volang som kommer från Lindex och är en av deras klassiker. Jeansjackan är en gammal trotjänare från Diesel, väskan från LV och skorna från Jim Rickey.

Idag är det dagen efter och jag vet inte riktgt vad jag ska säga eller tycka. Det känns rörigt men det ska bli spännande att se vad som händer nu. Alla verkar se sig som vinnare i det här valet. Intressant!

I kväll blir det soffhäng här hemma. Det regnar och ruskar ute och då kan man få passa på att kura.

Ha en fin måndagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images