HAVET vs SKOGEN...

september 22, 2018



Ja vad ger egentligen mest ro när man behöver komma ner i varv? Det är ju så klart högst individuellt och för mig är det ingen tvekan om att det är havet som vinner den här matchen. Jag har aldrig riktigt knäckt koden till att gå i skogen. Jag kan till och med tycka att det är lite läskigt och jag skulle aldrig komma på tanken att gå i skogen själv. Det är för mycket ljud och för snårigt för att jag ska känna mig trygg. Här på ön behöver man inte vara orolig över att träffa på farliga djur men att gå i en skog på fastlandet kan jag tycka är läskigt även om jag har sällskap på promenaden. Man vet ju aldrig vad som kan dyka upp; björn, varg, vildsvin och älg finns det ju gott om nuförtiden och de vill jag inte springa på när jag promenerar i skogen.




Trots det så startade jag upp dagens promenad i skogen och med Per (ja det är ju faktiskt så han heter) som sällskap så var det faktiskt rätt mysigt. Skogen och stigarna mellan Tofta Strand och Gnisvärd är ju mina hoods sen jag var liten så jag kan trots allt känna en viss njutning i att gå där.





Men det här... inget går upp med att strosa längs havet. När jag går här försvinner alla mina bekymmer, det är öppet och det dyker inte upp några överraskningar bakom hörnet. Men vilken blåst... herrejösses. Tur att vi är vid havet och inte på havet idag. 





Strandbaren stängd och igenbommad för säsongen. Känns som att det var alldeles nyss vi satt där med en burgare och ett glas rosé i solen.

Nu sitter vi här inne i stugan och fikar och det är ju inte så illa det heller. Snart dags att städa upp i röran här hemma. För lika städat och prydligt som det ser ut på bilderna jag brukar lägga ut, ser det ju inte alltid ut. Oftast inte om man ska vara helt ärlig. Men i morgon får vi ju hem en jubilar och då måste det ju se snyggt ut här hemma. 

Hoppas att ni har en fin lördag och att det inte blåser för mycket på er.

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images