LITE FLÄRD...

september 29, 2018



Den här lilla kassen kom jag hem med idag efter en liten tur nere på stan. Jag har en foundation från Dior som är min favorit och alla andras också verkar det som för den är alltid slut i butikerna så idag fick jag ta ut svängarna och prova något nytt. Personalen på Åhléns i City är grymma på att hitta rätt nyans och jag blev så piffad så jag behöver inte lägga någon ny make up innan vi ska gå iväg till vänner på middag i kväll. Fick sällskap av Efva Attling vid sminkbordet också och vi log och gjorde "hissminen" till varandra. Bara en sån sak...




Visst är det något speciellt med att plocka upp de vackra kartongerna ur den lyxiga kassen!




En foundation, glanspuder och en concealer blev mitt inköp idag och då fick jag en liten necessär med eye makeup remover, primer, en Diorshow mascara och en liten fickspegel i present också. Har alltid kört Clarins produkter under åren men Dior kommer starkt...

Nu har vi sagt hej då till Vendela som har mött upp sin pappa och sina bröder för den årliga skaldjursfrossan på Grand. Härlig tradition de har. Vi har tagit en fika med en kokostopp från Ritorno och om ett par timmar ska vi gå över till Kungsholmen hem till Maria och Lasse på middag. Smidigt med vänner som man bor nära både här i Stockholm och på Gotland så att man kan promenera bort. Får klä på mig ordentligt för nu är det riktigt kallt ute alltså... vilken tur att jag hittade en Teddykappa idag också som jag kan gosa in mig i när vi går iväg. Det verkar ju vara "höstens kappa" nr 1 har jag förstått. Passar mig, som alltid är frusen, finfint. Ska visa vid tillfälle.

Ha en underbar lördag!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images