MED MAMMA PÅ DJURGÅRDEN...

september 09, 2018



Efter den maffiga brunchen igår var vi tvungna att gå ut och röra på oss lite. Mamma och Jacob gick ner till Djurgården men jag och P fuskade lite för att spara på min onda höft så vi tog bussen ner till Strandvägen. Det var otroligt varmt och skönt igår; perfekt väder för en promenad och vi gick längs med vattnet bort till Rosendals Trädgård där det blev ett fikastopp.









Det är så mysigt och avkopplande att strosa omkring där och trots att det är mycket folk så märks det inte. Kön till caféet ringlade lång när vi kom men de har ett bra upplägg med buffé i två linor och sen betalar man i två olika kassor så ips vips var vi framme. Precis när det skulle fikas så kom det en liten regnskur så vi satt inne men annars finns det ju så otroligt många ställen och prång utomhus där man kan slå sig ner.




På vägen hem gick vi förbi Beckholmen och Norra Djurgårdsvarvet och längs med vattnet över till Strandvägen igen. Skön dag!

Nu ska vi strax gå iväg och rösta. För första gången känner jag mig riktigt orolig. Att vi ska ha en representant som är med och styr vårt land som i tv står och säger rakt ut att människor från andra länder inte får något jobb i Sverige för att de inte passar in i vårt land det känns helt främmande för mig. Det finns en hel del som jag har synpunkter på vad gäller vår integrationspolitik men det där partiet som har sina rötter i nazism och rasism och som till stora delar ännu genomsyrar partiet gör mig livrädd. Glöm inte att det var alldeles nyss som partiledaren satt på en Estlandsfärja och sjöng nazistsånger och stod på scen tillsammans med Ultima Thule. Så gå och rösta idag om ni inte redan har gjort det för det här valet kan vara helt avgörande för vår framtid.

Ha en skön söndag!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images