IDAG LÄNGTAR JAG TILLBAKA...

mars 17, 2019


Hej på er!

Längtar inte ni efter sol och värme nu? Det gör jag... ute regnar det och ruskar och är allmänt deppigt. Jag drömmer mig tillbaka till vår Gran Canariaresa och Playa del Cura.  

Vi hade inga aktiviteter alls inplanerade inför veckan och även om det blev så att vi förflyttade oss till andra orter och stränder vissa dagar så stannade vi också hemma på vår resort flera av dagarna. Då såg det ut ungefär så här...

Efter frukost så hamnade vi antingen på stranden eller vid poolen. Jag älskar att ligga vid stranden och störs inte alls av sanden. Är så van med det. Jag vill ha nära till havet och det är inte alls samma känsla med pool tycker jag.



När vi var färdigbadade för dagen blev det balkonghäng med något gott i glasen. Oftast var det faktiskt vätskeersättning eller bubbelvatten i de där glasen. Det var ju tokvarmt och jag börjar lätt må så dåligt om jag inte dricker ordentligt med vatten. Men ett glas bubbel i solnedgången tackar man ju inte nej till...


På kvällarna gick vi upp till vår favoritrestaurang Delicias som ligger precis vid rondellen. Vi har under de två år vi har bott vid Playa del Cura testat att äta på ett par av restaurangerna vid restaurangtorget som ligger precis bredvid men det är verkligen ingen rolig historia. Gå till Delicias i stället. Där blir man serverad mat som är lokalt producerad och de har ekologiskt tänk rakt igenom. Servicen är också något helt annat än på de restauranger som bara är ute efter att ha ett stort flöde av gäster som ska serveras mat i racerfart så att de kan få in nya gäster så fort som möjligt.


Någon kväll stannade vi också till i hotellbaren på vägen hem och tog en Aperol Spritz. Det är en av mina absoluta favoritdrinkar. Jag gillar att den är lite bitter i smaken och att den har låg alkoholnivå. Jag är inte så förtjust i spritdrinkar alls men den här har varit en favorit i många år nu.

Lazy days helt enkelt...

Nu är det dags att ta tag i den här dagen. Städ och bak står på schemat. Jag har lovat Per något gott till fikat i eftermiddag.

Ha en skön söndag!

KRAM!


You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Åh, de där härliga semesterminnena. Det är en av fördelarna med bloggandet. Dels att man fotar mycket och dels att man kan titta tillbaka och publicera nya inlägg med gamla bilder. Toppen!

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller hur! Tur att det finns lite att ta av :-). Kram //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images