NÅGOT FINT BLEV FULT...

mars 27, 2019


Hello!

Nyss hemkommen efter en kväll på Mall of Scandinavia och jag är så trött i mössan så att jag nästan svimmar. Först en jobbdag och sen en mental förberedelse för en kväll i provhytterna men allt är ändå bättre än åka dit på en helg eller ännu värre, springa runt i City. Det tar ju så lång tid. Lyckligtvis kom jag hem med ett par kassar så det var värt besväret.

Idag på lunchen var jag tvungen att gå ut en snabbis i solen och köpa hem lite vackra blommor. Jag kände att solen värmde på riktigt. Underbart! Jag hittade lite blandat för dryga hundralappen och så länge de låg i sitt papper så var allt frid och fröjd. Det var det också när jag väl arrangerat allt i vasen men vad hände när jag skulle försöka föreviga det vackra på bild? 

Det blev såååå fult...




Allt har liksom vridit sig till höger på något konstigt sätt och så några trötta tulpaner och ranunkler som klumpat ihop sig lite oskönt hit och dit. Det var ju inte så här det såg ut i verkligheten. Ibland blir saker och ting verkligen knasigt på bild. 

När vi ändå är inne på temat...


...så här såg det också ut egentligen... innan jag plockade undan inför fotograferandet. På bänken står en fulflaska diskmedel från Grumme... framför flaskan med findiskmedel..., en tom vinflaska och två odiskade vinglas från gårdagskvällens middag. Två tomma bubbelvattenflaskor som väntar på påfyllning och en kloss från Los leksakståg som låg över hela golvet i måndagskväll. Till höger i bild så ser ni också en charmig hög med reklam, fakturor och allt möjligt som legat och gonat till sig de senaste veckorna.

Ja, så här ser det ut hos oss egentligen. Är det bara vi som kan stöka till det så i vardagen? 

Nu ska jag snart runda av den här kvällen och njuta av den vackra blombuketten som faktiskt är vacker live. I morgon väntar jobb på Landvetter.

KRAM! 

You Might Also Like

6 kommentarer

  1. Tycker buketten ser härligt spretig ut. Och så som du/ni har det har vi nog de flesta tror jag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nog så hoppas jag :-) Ha en fin helg!!! Kram //Tina

      Radera
  2. Tycker också att buketten är vacker, men jag förstår hur du tänker... jag är likadan, man liksom ser framför sig en bild, och så blev det en annan...
    Haha... jo, nog kan det se ut så där hemma! Men nu, sedan jag blev "hemmafru", så försöker jag faktiskt se till att det är undanplockat på kvällen när vi lägger oss. Men ibland är ju diskmaskinen igång och det blev disk över... ;) Och inte alltid som en 20-åring plockar bort sina grejer man bett om typ 3 ggr... Så nog kan det vara rörigt, absolut! Men jag VILL att det ska vara ordning jämt. Helst.
    Kram/Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag gillar också att ha det ordnat runt omkring mig men ibland får man bara inte till det och då är det sååå tråkigt. Disk på bänken är det värsta jag vet...men det är så det blir ibland i verkliga livet :-). Ha en fin helg! Kram //Tina

      Radera
  3. Underbart befriande inlägg! Det är så svårt att fota buketter tycker jag. Det ser alltid helt galet ut på bild. Och de där högarna och plocket, jodå, det finns definitivt hos mig också! :-)

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ju för go Lena! Skämt att höra att det inte bara är vi som har det stökigt... Kram //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images