BÄSTA LÄSA-BOK-SOFFAN...

maj 09, 2019

Inlägget innehåller reklamlänkar till Sweef och Adlibris.


Halloj!

Om ni bara visste vad jag just nu är nöjd över att vi köpte den här soffan för många år sedan när vi fortfarande hade de flesta av våra barn boende hemma. Den är både bred, djup och superskön. En riktig krypa-upp-i-soffa och det är precis vad jag behöver nu när jag behöver gott om utrymme för att sträcka ut mitt ben. När vi har gäster som bor över så kan den här soffan enkelt förvandlas till en skön säng eftersom den är så stor. Bort med ryggstödsdynorna och på med en bäddmadrass bara så ips vips kan man sova i den. Och man sover gott kan jag intyga, för jag har provat! Vår vanliga säng är rätt hög och jag har inte vågat att ta mig upp i den nu efter operationen så därför har jag förvandlat soffan till en säng ett par nätter.


Jag sitter en hel del i det här hörnet med mitt ben i högläge nu. Jag varvar mellan att sitta vid köksbordet med benet på en stol och att sitta i soffan. Det blir för jobbigt att sitta i samma ställning länge och jag inser att det skulle ha varit perfekt om vi hade haft en skön fåtölj med en fotpall till. 


Det är alltid här jag sitter när jag läser och igår kväll började jag på den här boken. Verkar lovande! Mitt läsande går verkligen i perioder. Ibland läser jag hur mycket som helst och bara betar av bok efter bok och sen tar det helt plötsligt tvärstopp och det dröjer hur länge som helst innan jag tar i en bok igen. Senast jag läste kom jag till häften i en bok innan jag gav upp för den var så himla konstig. Förr läste jag alltid ut en bok oavsett om den var bra eller inte men det gör jag inte längre. Slöseri med tid...

Soffan hittar du HÄR och boken hittar du HÄR

Nu ska jag ta tag i att planera vad vi ska ha för middag på lördag när vi ska fira Per och Lillys födelsedagar lite i efterskott. Jag får planera och styra upp, Per får handla och sen får alla hjälpas åt att laga maten. Jag är tyvärr indisponibel för tillfället. Det finns något positivt med att opereras ändå...

Ha en fin kväll!

KRAM!

You Might Also Like

6 kommentarer

  1. Så härligt att ha en sån stor soffa att krypa ner i. Jag måste få höra mer om vad ni tycker om Sweef-soffan, jag har länge varit sugen på en stor soffa därifrån men har inte riktigt vågat :). KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är sååå bra! Vi har haft den i hur många år som helst och den har varit mycket bättre än förväntat. Som sagt man får plats många i den men den är en soffa att krypa upp i eftersom den är så djup. Hör av dig om du vill veta mer. Kramar //Tina

      Radera
  2. Vad skönt att operationen gick bra. Skönt på sätt och vis att slippa narkos också... trots att det kanske inte var så trevligt att höra vad som pågick, kanske...
    Där i soffan får du ha det så bra i några dagar nu och peka med hela armen vad som ska göras ;) :)
    Kram och ha en trevlig helg med nära och kära!
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja skönt att det är över. Det är ju både och det där med narkos eller inte. Jag kände ju vad de gjorde och ibland gjorde det faktiskt rätt ont. Men å andra sidan var jag ju piggelin direkt efter. Ha ha, jag lovar. Jag sitter och dirigerar bara men jag kan nog inte göra det hur länge som helst. Det är nog dags att börja komma igång nu. Tack detsamma! Kram //Tina

      Radera
  3. Tur att du har en så bra soffa och en bra bok som du kan fördriva din tid i och med.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Like us on Facebook

Flickr Images