DAGS FÖR ETT VINTIPS...

september 30, 2019

Inlägget innehåller reklamlänkar till Åhléns och Cervera. 


Hej hej!

Jag tänkte jag skulle tipsa om ett av våra favoritviner; Ripassa, en italienare från Zenato. Jag har tipsat om det tidigare men det tål att tipsas om igen tycker jag. Det här vinet har hängt med här hemma hos oss ända sen vi träffades Per och jag. Det kan skilja mellan olika årgångar men helhetsmässigt så är det ett bra vin som vi då och då kommer tillbaka till. Det viktigaste är att man dricker det ur rätt glas för om man bara tar ett glas, vilket som helst, så kan det också smaka hur som helst. Det gäller för övrigt alla viner. Vi har investerat i några glas från Riedel som passar just till det här vinet. HÄR hittar du glas för olika typer av vin.


Liknande tallriksunderlägg och dricksglas som vi har finns HÄR och HÄR. Linneservetter HÄR och porslin från Broste hittar du HÄR till nedsatt pris. 



Vi slog ju till med en oxfilémiddag i lördags och det var så gott! Vi gillar båda kött väldigt mycket men vi har dragit ner på det av både miljö- och hälsoskäl. Nu fick vi tag i svensk oxfilé till ett bra pris och då passade vi på. Till det rostade vi sötpotatis och kokade ihop en god gräddsås. Ibland måste man få unna sig, eller hur?

Jaha då var veckans första dag snart slut och i morgon går vi in i oktober. Jag ser fram emot att ha en hel vecka på hemmaplan för i nästa vecka är det dags att packa väskorna igen. Då blir det jobb på Gotland några dagar och jag hoppas att träden har hunnit att skifta färg tills dess. Gotland i oktober är ren magi!

Vi hörs!

KRAM!

You Might Also Like

6 kommentarer

  1. Oxfilégryta lät smarrigt till ett gott glas rött.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såå gott med oxfilé ibland. Ingen gryta dock men grillad :-) Kram //Tina

      Radera
  2. Ja det är JÄTTEVIKTIGT vad drycken serveras i för typ av glas. Glaset kan både "förstöra" och ta fram det allra bästa ur ett vin. Vi har köpt på oss några typer Riedelglas för de druvor och drycker vi gillar. Sötpotatis är ju så populärt och omtyckt men går inte hem i vårt hushåll, för sött och jolmigt.
    Kram Monika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis så! Så viktigt med rätt glas. Jag håller med dig men vi har hittat ett recept på sötpotatis som håller :-)- Kram //Tina

      Radera
  3. Ja, åh, det där vinet ja. Det är en gammal favorit som är lite bortglömd för mig. Tack för påminnelsen!

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den tål att plockas fram lite då och då :-). Kram //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images