VI BACKAR BANDET LITE...

september 26, 2019


Hej ni alla fina bloggvänner!

Och hej på er alla nya läsare som tittar in. Välkomna hit och vad roligt att ni har hittat till min blogg.

Jag tänkte vi skulle backa bandet lite och kika på vad vi gjorde i fredagseftermiddags efter att jag hämtat upp mina fina bloggvänner på Visby Airport. Efter att ha tagit "finvägen" längs med havet in till Visby så tog vi en tur runt inne i Visby innerstad och några svängar utanför. När vi kände oss klara gick vi ner till Creperie & Logie, eller Creperiet som i säger i vardagsmun, och mumsade i oss smaskiga galetter. 



Ulrica tar fantastiska bilder med sin Fujifilmkamera.


När vi proppat i oss så att magen stod i fyra hörn rullade vi nerför Hästbacken och passerade en av Visbys vackraste gränder. 


Vi kikade in till min fina kompis Annika som är guldsmed och som har sin butik och smedja i S:t Hanskvarteren. Hon gör så vackra smycken med inspiration från den gotländska naturen så ni måste kika in om ni är i krokarna. 





Då och då behöver man vila fötterna lite och Katarina och Ulrica tog en liten paus under tiden vi andra spanade i butikerna.


Vi spanade också in några av Visbys många ruiner och stannade till vid ett par utkiksplatser där man kan se havet över Visbys vackra takåsar.


Ja, så gick den eftermiddagen och vi körde sen ut till Tofta där tjejerna fick inkvartera sig i olika rum och sovloft innan vi lagade middag, drack vin och bubblade om så mycket galna saker så jag skrattar ännu bara jag tänker på det. En underbar kväll!

Ikväll ska jag se ikapp lite av "Wahlgrens Värld". Brukar ni se det? Jag tycker det är så avkopplande att få stänga ute vardagen och se något helt oseriöst då och då. Man kan få skratta och förfasa sig lite över allt möjligt och vad jag förstår så börjar "The Bachelor" snart också... Looking forward! 

Vi ses i morgon!

KRAM!

You Might Also Like

4 kommentarer

  1. Hallå vännen.... Å vilken helg vi hade... Gotland är verkligen ett riktigt paradis...
    Sveriges juvel...;) Å japp jag tittar också på Wahlgrens...o skrattar så jag gråter....hahaa...
    Kraaaaam fina du!
    Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej fina, fina du <3. Ja, vi hade verkligen en episk helg! Det var så mysigt och roligt att få ha er på Gotland några dagar. Visst är det skönt med verklighetsflykt oavsett om det är en tjejhelg eller om det är en såpa på TV :-). Puss och kram tillbaka till dig! //Tina

      Radera
  2. Så roligt att få visa alla fina små och stora pärlor som finns på ön.
    Wahlgrens värld är inget som jag följer maniskt utan tittar ibland på datorn på något avsnitt.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns ju några stycken :-). Precis så, man kikar lite när andan faller på. Kramar //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images