EN DAG PÅ SKANSEN...

september 09, 2019


Hej hej!

Igår fick jag hänga med Linda och barnen till Skansen. Johannes hängde också på men pappa Jacob, han stannade hemma och pluggade. Jag är så stolt över honom som har börjat plugga samtidigt som de har två små kottar där hemma. Det kan inte vara någon lek...

Vi klättrade på björnen, spanade efter lodjursungar, kollade på ugglan och sälarna, körde bil och åkte karusell. 



Coola killen...





En fikapaus bland hönor, tuppar och påfåglar...


Och den där lilla damen då... det är inte så kul att vara på Skansen och sitta i en vagn när man helst vill krypa omkring på marken men när man fick sitta i Johannes knä så blev allting bra.



Om fåglarna kom för nära hoppade tuppen upp på borden och jagade bort dem. Här snackar vi pondus...


Vi rundade av med en slänggunga innan det var dags att säga hej då för den här gången. Inför det här besöket så investerade jag faktiskt i ett årskort på Skansen. Det kostar 295 kr för ett helt år så det var ingen större kostnad precis men något säger mig att vi kommer att hänga där en hel del framåt. Med tanke på att ett besök kostar 140 kr så känns det som ett bra köp.

Nu är det dags att börja kolla upp vad jag ska ha med mig till resan. Jag har 0 koll verkligen och jag tror att jag dessvärre kan ha en del bra grejer kvar på Gotland som skulle ha varit perfekt att ha med sig nu. Ja, ja det löser sig väl.

Ha en fin måndagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Mysigt med en dag på Skansken. Jag tror inte jag varit där sen jag var barn själv! Kanske dags :-)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Det är supermysig där även om det är lite kluvet det där med djur i fångenskap kan jag tycka... Kram //Tina

    SvaraRadera

Like us on Facebook

Flickr Images