NÄR OLYCKAN ÄR FRAMME INFÖR FINBESÖK...

september 19, 2019


Hej på er,

Här kommer en hälsning från en blåslagen bloggerska... Efter jobbet idag tänkte jag att jag skulle kvista förbi och ta ett par bilder på ett par av Visbys mest fotade motiv. Och det var precis där... bredvid baggen på bilden som det hände. Jag parkerade bilen, gick ur och gick bortåt kärleksporten och i nästa sekund ligger jag på marken. Vad hände??? Jag måste ha trampat snett och jag måste verkligen ha de mest uttänjda ledbanden i fotlederna som finns. Jag hade ett par platta sneakers på mig och märkte inte ens att jag måste ha trampat lite snett i gruset. Hur är det möjligt? Jag hade kameran i handen och jag märkte ju direkt att den fick sig en ordentlig smäll och innan jag hann känna efter hur det gick med mig själv så checkade jag kameran och det såg INTE bra ut. Objektivet satt på sniskan och det var skrapmärken överallt.


Jag provade att ta några bilder och ibland gick det och ibland inte, tills det inte gick alls. När jag fick koll på kameran så märkte jag att jag hade slagit i mitt nyopererade knä ordentligt. Jag fick ett ordentligt skrapmärke över knät en rejäl smäll i vänster axel, hand och handled och höften har jag inte ens vågat titta på. Blod överallt... Men bilder skulle jag ta till varje pris, och det gjorde jag. Både med kameran när den funkade och med mobilen. Jag tror att jag nog måste ha blivit lite chockad för det där är ju inte ett normalt beteende...

Hur som helst så har vi Visbys mest fotograferade gränd här ovan; Fiskargränd. På sommaren är den helt röd av alla rosor som klättrar längs med husväggarna med domkyrkan i bakgrunden. Nu är den mer grön. 


Och här har vi Kärleksporten. Jag tror inte man ens kan räkna hur många som har förlovat sig här i porten precis ovanför strandpromenaden mitt i Visbys ringmur. Om man nu redan skulle råka vara förlovad eller till och med gift så kan man med all fördel stanna här och kyssas lite.



Så här ser det ut innanför...


Och så här utanför...

I morgon när jag jobbat klart för dagen framåt lunch då ska jag äntligen få träffa de här sköningarna igen; HelenaUlricaen Helena till och Katarina. Då ska jag hämta upp dem på Visby Airport och sen ska vi ha en hel helg ihop. Vi ska jobba med våra bloggar och med att byta erfarenheter vad gäller fotografering och allt annat som har med bloggandet att göra och jag tror och hoppas att agendan jag knåpat ihop ska passa bra in. 

Men nu ska jag plåstra om mig... har varit på Apoteket och köpt allt möjligt som kan vara bra att ha när man slagit halvt ihjäl sig. 

KRAM!

You Might Also Like

11 kommentarer

  1. Lilla tussan <3 vi ska ta hand om dig! <3 <3 <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det gjorde ni verkligen. Pöss på dig <3 Kram //Tina

      Radera
  2. Oj, stackars dig. Men tur att du inte bröt dig i fallet.
    Ha en fin helg med alla bloggvänner.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är så tacksam över att det inte blev värre. Det kunde ha gått hur som helst. Tack! Kram //Tina

      Radera
  3. Men jisses! Du verkar ha lyckats med en rejäl vurpa där på platta marken. Ibland får man till det, verkligen! Jag förmodar att det är rätt ömt idag, nu när du kan känna efter. Du var förmodligen chockad igår, som sagt.

    Jag gjorde en face plant på en vandring en gång. Näsa, mun och tänder fick sig en omgång. Men nog sjutton är det kameran som ska kollas först! ;-)

    Trist för dig nu inför besöket och allt! Hoppas det snabbt blir bättre. Ha det så trevligt!

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var verkligen en rejäl vurpa. Kunde ha gått hur som helst... Jag är gul och blå överallt. Ha ha, visst är det konstigt att det är kameran man kollar upp först. Det blev bra trots lite skavanker och det blev en fin helg. Tack Lena <3. Kram //Tina

      Radera
  4. Men herre jisses människa.... Tur att du klarade dig "så pass" ändå... Usch det lät verkligen otäckt!
    Tack i alla fall att du tog bilderna, (synd på kameran bara) jag får väl ta med mig min älskling och kyssas där nästa lördag! Vad mer får jag inte missa i Visby, tro...? ;) =)
    Kram, krya på alla blåmärken och ha det fint med dina vänner nu!
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kunde ha gått så mycket värre. Har lite ont här och där men det får gå. Ja, där måste ni kyssas. Bästa stället. Jag återkommer med tips om vad ni inte får missa. När åker ni? Tack snälla du! Kram <3

      Radera
  5. Oj, en rejäl vurpa du har gjort. Önskar er i alla fall en riktigt fin och trevlig helg och hoppas att det onda inte reducerar dig allt för mycket...stor kram och god bättring till dig. Eva A.O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar! Ja fy, det var otäckt men det blev en jättefin helg trots allt :-). Kram //Tina

      Radera
  6. Jag läste en kommentar online av en Los Angeles-baserad journalist avslöjar hur hon hittar en pojkvän (Mr.Right) 2 månader efter att hennes ex pojkvän bröt upp.
    Jag skickar ett e-postmeddelande för att kontakta samma Oduduwa eftersom jag har dessa kraftfulla avsikter att saker kommer att fungera för mig, jag trodde att vittnesmål är det verkliga livet. Jag insåg att det här skulle vara bra att dela här eftersom jag vet att det kommer att inspirera andra också.
    lyckligtvis för mig stötte jag på oduduwa e-postkontakt i ett blogginlägg. I dag vittnar jag med glädje och lycka till världen ... detta är ett av de mest glada ögonblicken i mitt liv. Oduduwa the Great-Love-Stave, startade en trollformel för min räkning för att återhämta min ex-man med sin trollformel och magi-kärlek.
    Jag är gift i över 6 år och det var så fruktansvärt eftersom min man verkligen fuskade på mig och letade efter en skilsmässa, vi blev uppdelade för 3 månader sedan och vi kom tillbaka igen efter så mycket tiggeri med trevliga gåvor av kärlek.
    Jag älskar min man så mycket. Jag kunde inte ha gjort någonting för att skada honom eller få honom att måla sig illa längre ... Jag ville bara att han skulle älska mig för alltid. idag lever vi båda lyckligt tillsammans. Jag älskar honom så mycket. Min poäng är att han var min första kärlek (åtminstone så är det som det känns).
    Jag är glad och tacksam för den här stora mannen. Först hade jag rädsla för tvivel, men jag försöker och det fungerar till mitt bästa. Jag är säker på att detta också fungerar för dig, 100% säker.
    kontakta honom via hans personliga amail dr.oduduwaspellcaster@gmail.com
    han har befogenheter att lösa följande relationsfrågor;
    * Love Spells Win-Back Ex-älskare
    * Magi för framgång och marknadsföring
    * lycklig charm - BUSINESS STAR
    * avdelningar - SKYDDSHOOK
    * förbannelse upplösning
    * andlig rening
    * fertilitetsmagi - FRUITS OF WOMEN
    * dekret magi, STAV LOTTERI & VINN-SPEL STAV
    Internet hjälper verkligen mycket med att ge en snabb och brådskande lösning på livsproblem.
    dr.oduduwaspellcaster@gmail.com

    SvaraRadera

Like us on Facebook

Flickr Images