LIVET PÅ LANDET...

april 06, 2014



Då är vi tillbaka i stan igen efter en kortvisit på landet. Skönt att få komma ut och andas lite. Vi har fikat, grillat och kollat lite på vad vi skall börja ta tag i på tomten nästa helg och i påsk. Måla altanräcket, kratta löv, klippa ner rosor och planera för årets sådd i trädgårdslandet står på schemat. I år skall jag nog läsa på lite vad gäller trädgårdslandet för det skulle ju vara så kul om vi kunde får skörda något mer än morötter i år :-).














I eftermiddag har vi varit ute och sprungit en sväng. P en betydligt längre sväng än jag då, det skiljer ju ett par mil mellan våra rundor nu för tiden ha ha...  men jag har i alla fall varit ute på min tredje sväng den här veckan och det får jag vara nöjd med. Det märks att det är varmare i luften nu och jag var alldeles för varmt klädd. Det är alltid en utmaning den här årstiden att klä sig lagom och är det inte jobbigt innan så blir det apjobbigt om man dessutom har för varma kläder på.

Nu är det dags att förbereda kvällens middag för att sen sjunka ner i soffan med en av mina, för dagen nyinköpta böcker. 

Ha en fortsatt skön söndag!

KRAM!


You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images