ÄNNU EN DAG PÅ STRANDEN...

juli 27, 2018



Ja vad säger man... den här sommaren går definitivt till historien. Klockan är 18.00 och vi har nyss kommit hem från ännu en dag på stranden. Varmt i vattnet, inga alger idag och jag badar som om jag aldrig gjort annat. Jag är så otroligt lycklig över att vi är så privilegierade att vi har möjlighet att ha detta paradis på Gotland där vi kan få tillbringa våra somrar och även övrig tid på året när vi vill. 

Tre veckor av vår semester har nu passerat. Det känns som en evighet sen jag checkade ut från jobbet och ändå känns det som att veckorna bara rusar iväg. Nu har vi en veckas ledighet kvar med massor av roliga aktiviteter, sen blir det jobb här nerifrån ön några dagar innan vi vänder hemåt till Stockholm igen. Just nu känns det väldigt avlägset men jag vet att när vi kommer in i mitten på v. 32 så är vi rätt färdiga med sommaren här på ön och då har vi att se fram emot att få vara i ett Stockholm som börjar vakna till liv igen. Sensommaren i Stockholm är hur härlig som helst!








Strandklänningen är från One Season inköpt på Soda i Visby. Den finns även med blå brodyr men jag tyckte att det lite guldiga passade bra till mina Beach Pleasebadtofflor. 

I kväll ska vi bara hänga här hemma på altanen och kyla ner oss lite. Vilken hetta alltså... jag älskar det men man blir lite yr i bollen, eller hur? I morgon måste vi åka in till Visby och handla på oss lite mat och färskvaror. Jag skriver måste för det känns som jordens straff att åka in till Visby och handla men nu ekar kylskåpet tomt igen så det är bara att bita ihop. Vi väntar in lite gäster på söndag och måndag så det är dags att börja förbereda lite inför det. I nästa vecka väntar sen en GES-konsert på Grå Gåsen (där "Så mycket bättre" spelas in) med övernattning i Burgsvik, middag med fina vänner inne i Visby på onsdag och sen en tripp till Fårö med övernattning i slutet av veckan för att umgås med Fårökompisar. Vi går "all in" sista semesterveckan och suger ut det sista av ledigheten. 

Hoppas att ni alla har haft en skön dag och för er som är nya som tittar in så vill jag bara säga att ni är så välkomna hit. Uppskattar att ni är här!!!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images