BROMAN & SON I GNISVÄRD...

juli 18, 2018



Ännu en magisk gotlandskväll har passerat... Efter att vi varit inne i Visby och handlat upp oss inför helgens festligheter så hojade vi över skogen ner mot havet över till Gnisvärd där vi mötte upp min syster och hennes man vid vårt lilla hus vid havet. Vi är inte så ofta där eftersom vi har vårt eget lilla ställe men då och då cyklar vi över och vilken kväll vi fick. Maten på Broman & Son var det godaste jag har ätit på väldigt länge.

Restaurangen ligger i Gnisvärd en liten bit från fiskeläget och det lilla kapellet nere vid havet och det roliga är att när jag var typ 15-16 började jag jobba för Anders Broman och hans fru Anna-Karin på den restaurangen som de drev då. Det var så roligt att träffa dem igen och de har lika hög klass på maten nu som då. Time flies...





Att cykla genom skogen är över till Gnisvärd är så mysigt. Här har jag cyklat och ridit runt på alla stigar när jag växte upp. Tur att jag kan dem alla på mina fem för det är ingen lek när man ska cykla hem genom skogen i mörkret. Det är lätt att ta fel väg och då kommer man ut någon helt annanstans.




Klänningen som har blivit en av mina favoriter kommer från MQ och är av märket Stockholm.




Asså hur härligt var det inte att få sitta här med lite bubbel i glaset... Men så torrt det är. Jag tror aldrig jag har sett att gräset har varit så brunt som det är just nu. Vi får vara glada för att vi har klarat oss från skogsbränder hittills för delar av Sverige har det ju riktigt besvärligt just nu.




Bildcred: Therese Levin

Där bakom oss ser ni restaurangen; Broman & Son





Sen gick vi över den lilla vägen till restaurangen som ligger med utsikt mot havet.


Bildcred: Therese Levin



Till förrätt åt vi lite olika; Toast Skagen och Silltallrik.





Till varmrätt åt vi alla Torskrygg med ärtpuré och en sås med sidfläsk. Jag dööööör så gott det var.




Till efterrätt åt jag någon slags glassvariant som jag inte riktigt minns vad den hette men den var ju också toppklass. 




Sen satt vi där på restaurangen och tittade på solnedgången innan vi rundade av kvällen och cyklade hem till vårt.

Nu väntar ännu en het dag och idag får det definitivt bli stranden. Mot kvällen ska vi sen ta 10:ans buss in till Visby och fira mina föräldrar som har varit gifta i 55 år. Imponerande! Johannes har landat in från New York nu så nästan hela barnaskaran kommer att hänga på vilket alltid är så mysigt. Vendela kommer definitivt att prioritera att hänga på Kallis den här veckan så henne ser vi inte röken av ha ha...

Ha det fint i sommarvärmen!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images