PÅ LEKSTUGAN MED LOA OCH HUR KÖR FOLK EGENTLIGEN...

juli 12, 2018




Idag har jag fått umgåtts några timmar med den här lilla godingen. Jag mötte upp Loa och hans föräldrar på Öster och sen gick vi ner till Lekstugan för att inhandla lite sommarleksaker. Vilket paradis för barn det är. Loa gick bananas bland alla grejer men gräsklipparen var nog favoriten. Den hängde med runt i hela butiken









Efter leksaksinköp kan man bli lite hungrig...





Vi avrundade med en lunch på Märtas...






En stoooor kasse blev det!

Och nu till hur folk kör. Idag har jag stött på två vanliga fenomen; Det började med att en bilist kör ut på Toftavägen trots att han ser att det kommer en lång karavan med bilar rätt nära. Bilisten slickar sen mittlinjen i 70 rakt av oavsett om det är 80, 90, 60 eller 40 i två mil in till Visby. Ingen kommer förbi på någon del av sträckan. Asså... allvarligt talat... så dåligt trafikvett och total brist på koll vad gäller hastighetsbegränsningar och varför de finns till. Den andra skedde när jag var på väg att köra ut från Visby och den är också så vanlig. Jag ser att det kommer en äldre man från vägen till höger och han har väjningsplikt för oss som kommer från vänster. Ingen högerregel där men något säger mig att han kommer att köra rakt ut så jag saktar in lite och är beredd. Mycket riktigt så kör han rakt ut framför mig... Suck. Han hade ingen som helst koll på att det fanns fler bilar runt omkring honom. Precis efter kör han rakt ut i rondellen mitt framför en annan bil. Typ... här kommer jag...undan med er. Inte konstigt att det sker trafikolyckor med så många dåliga bilförare. Det var ändå bara två som jag såg idag. Så nu har jag fått gnällt av mig lite...

I kväll ska P ut med grabbarna så det blir girls evening här hemma på landet. Och jag ska måla andra varvet på lilla barnmöbeln. Jag tycker att det är så tråkigt att måla men den kommer att bli så fin när den blir klar så det är bara att bita ihop. 

Ha en härlig torsdagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images