EN DAG PÅ WARFSHOLM...

juli 26, 2018



Tre mil söder om Visby; i Klintehamn ligger Warfsholm. Vi tillbringade gårdagen där; åt en god lunch och solade sen på den lilla badstranden som ligger precis nedanför det gamla anrika pensionatet som under åren har drivits i olika typer av regi. Från och med i år har Sanna Kleven tagit över Warfsholm och nu har stället fått sig ett ordentligt lyft. Luncher, middagar, färskt bröd från det egna bageriet och konserter kan man få njuta av precis vid havet.  

Jag har en hel del minnen därifrån. Jag gick högstadiet i Klintehamn och när det var varma, fina dagar på försommaren brukade jag och mina kompisar smita ner hit och bada (läs skolk...) men det är preskriberat nu, eller hur? Både jag och P har också varit på bröllopsfester här på Warfsholm, dock inte samtidigt för det var innan vår tid.





Klänningen är inköpt i en liten butik i franska Antibes förra sommaren och den vackra korgen hittade jag på Berså här i Tofta.





 Inkokt lax med färskpotatis. Sååå gott!




På vägen ner till stranden sladdade jag införbi den lilla gårdsbutiken och köpte lite presenter.





Här har Plura och Eldkvarn spelat otaliga gånger och även i sommar kommer i alla fall Plura att stå på scen igen. Takida står på scen här den 28/7 och Dan Reed spelade här häromkvällen. 






Från stranden har man en fin utsikt över Karlsöarna. Framförallt Lill-ön kan man se tydligt från badplatsen.

Härligt ställe som jag varmt rekommenderar!

Under gårdagskvällen hängde jag med fina tjejer hemma hos min kompis Lotta som fyllde år. Jag tog bussen in till Visby och hem igen och jag hann till och med att fynda lite på rean på vägen hem till henne. Några klänningar slog jag till på för man kan ju inte ha något annat på sig den här sommaren och mitt klänningsförråd kändes lite väl torftigt nu.

Idag får det bli några timmar här hemma på vår egen strand sen mot kvällen ska vi cykla förbi en kompis i Västergarn och säga hej innan det är dags för konsert i Stelors lada. Sarah Klang och Christian Kjellvander ska spela i kväll och det vill man ju inte missa. 

Ha en härlig torsdag hörreni!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images