HÄMTAT ENERGI...

maj 22, 2013



I kväll skulle jag egentligen varit med min syster och ett gäng härliga tjejer på Amarillo för att äta hysteriskt god mat, dricka ett glas rött eller två och tjattra sådär som bara vi tjejer kan. Tyvärr kände jag mig för trött och sliten för det så jag tog en tur ut till Gnisvärd och Tofta mot kvällen i stället. Jag var i behov av att tanka lite energi vid havet i lugn och ro efter några tuffa dagar. Det jag inte behövde var att tappa bilnyckeln vilket jag upptäckte när jag skulle åka iväg men efter en stunds letande med hjärtat i halsgropen och ett gäng "##!!!§#§!!" så låg den där i gräset. Puuhhh... 

Familjens stuga i Gnisvärd ligger verkligen jättevackert precis vid havet och det är fantastiskt att vara där på sommaren. Här har barnen och deras kusiner haft så mycket roligt med mormor och morfar under alla år. Just nu är barnen i en ålder där de inte riktigt uppskattar att vara där lika mycket men av egen erfarenhet så vet jag att det kommer tillbaka; behovet av att få tillbringa tid vid "strandstugan".










Visst är de vackra; Gullvivorna!











Vid uteplatsen uppe vid huset kan man sitta hur länge som helst i trädgårdsmöbeln och bara stirra ut över havet. Det gjorde jag i kväll!




Jag har så klart också varit vid vårt eget paradis och fixat lite.







Vi har fått en hallonbuske av en arbetskamrat som jag så fint satte ner i vårt trädgårdsland... trodde jag. När jag kom hem så visade det sig att det var visst tre stycken plantor. Ha ha... någon trädgårdsfantast det blir jag i alla fall aldrig. Jag är fullkomligt hopplös vad gäller trädgårdsarbete. Vi får helt enkelt åka ut i helgen och rädda upp det hela. Jag intalar mig att jag nog kanske har någon slags talang inom något annat område. Jag skall bara hitta detta område...




I nästa vecka skall vår altan äntligen bli klar och därefter skall killen som fixar sol & regnskyddet till oss följa med ut och ta mått. Skyddet skall vara över den del där matmöbeln står just nu och vi håller alla tummar för att den lösning vi ser framför oss skall gå att genomföra. När målningen är klar börjar det roliga; "piffet" av altanen. Nya (eller nygamla) möbler skall det få bli och den vita möbeln skall få åka in till huset i stan. 

Nu skall jag pyssla om min lilla sjukling som har sovit sig igenom den här dagen. Inget svar på proverna har kommit idag men efter kontakt med Vendelas läkare så fick vi i alla fall lov att stanna kvar här hemma på fortsatt permission. Det känns väldigt skönt.

KRAM!


You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images