DET FINNS MÅNGA FAVORITER I VISBY...

maj 24, 2013



H10; Hästgatan 10 är ett av många favoritställen i vår lilla stad. Här brukar vi rätt ofta äta lunch och idag fick jag med mig min man dit för en mysig fredagslunch. H10 är en liten galleria där det finns ett kombinerat café och lunchställe som på sen fredagseftermiddag skrudar om till ett populärt afterworkhäng. Härliga, mysiga Frida har också sin blomsterbutik FRIDA FLEUR på H10. Bertholsson & Holm och G.A.D med skön inredning och annat smått och gott samt Byrå med finaste kläderna håller också till här inne. 




Aperitivon gillar jag skarpt! Det är en härlig avslutning på fredagen, efter en veckas jobb, att få sladda in här en sväng, ta ett glas bubbel, mingla runt lite och tjattra lite med folk man känner; för så är det i Visby, staden är inte större än att man hela tiden springer på folk man känner mer eller mindre. Det gillar jag! Nu var det alldeles för längesen jag var där så jag måste se till att ta en sväng dit innan sommarsäsongen sparkar igång. 




Idag nöjde vi oss med en lunch och rostade rödbetor med chevré, honung och valnötter blev dagens val för mig.

Nu skall jag njuta av den här fredagskvällen och av att Vendela är ännu mer på bättringsvägen. Just nu struntar jag verkligen i vad det var som gjorde henne så sjuk. Det viktigaste är att hon nu blir helt frisk igen!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images