IDAG HAR VI VARIT PÅ BRÖLLOP...

juni 08, 2013


Flaggorna har varit hissade i Tofta idag eftersom det har varit en stor dag. Prinsessan Madeleine har gift sig med sin Chris. Sedan jag var liten har jag tyckt att det svenska kungahuset har varit ett intressant fenomen och förutom några år under tonåren då det inte riktigt var legalt att ha ett kungligt intresse så har jag så länge jag kan minnas tittat på olika typer av tv-program om kungligheter. Jag minns exempelvis när "gamle kungen" dog och vår nuvarande kungs bröllop med drottning Silvia. "Året med  kungafamiljen" som alltid sänds på nyårsdagen har alltid varit en favorit men det är väl först på senare tid som jag har kommit ut ut garderoben och erkänt för mig själv och andra att jag tycker att det är rätt kul med kungafamiljen.

Hur som helst så tror jag att det är den där sagovärlden som fascinerar mig. Det sätt de lever på kan ju liksom inte riktigt finnas till på riktigt. Det måste vara på låtsas. Vackra galablåsor och diadem, ordnar och broscher och folk som niger till höger och vänster samtidigt som man inte får säga "du" utan de skall tituleras "kronprinsessan", "drottningen" osv. På något sätt att kastas man ett århundrade tillbaka i tiden. En liten verklighetsflykt är det i alla fall att få titta in i deras värld...



Bröllopet var så vackert och jag och Philippa satt på första parkett framför tv:n under hela eftermiddagen och följde alla moment under vigseln. Bröllopsparet var så fina och inte ett öga var torrt. Tänkte tillbaka på vårt eget bröllop för två år sedan och alla känslor som var i omlopp då. Vårt bröllop var ju då något mindre men känslorna var säkert precis de samma!








Den här lilla tjejen stal ju verkligen showen under vigseln. Vilket litet charmtroll hon är Estelle. En egen liten kungastol hade hon också. Coolt!




Tillbaka till verkligheten! När bröllopet var över så grillade vi och åt årets första färskpotatis. Underbart! I övrigt så kämpar vi på med spackling, slipning och målning... eller snarare P. Han har gjort ett bra jobb idag eftersom jag har haft fullt upp med bröllopsfirandet. 

Ha en skön lördagskväll!

KRAM!


You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images