PROVAT CYLINDAN...

juni 30, 2013



Åhh vilken skön sovmorgon vi har haft! Ni som känner mig vet att jag uppskattar sovmorgnar mer än de flesta. Jag är verkligen ingen morgonmänniska alls. Jag har aldrig varit det och nu har jag förlikat mig med tanken att jag med största sannolikhet aldrig kommer att bli det heller. Jag skulle verkligen vilja var en person som studsar upp med tuppen för att innan frukost gå på en uppfriskande powerwalk och sen må jättebra hela dagen. Tro mig, jag har provat och jag mår inte alls bra av att göra så. Jag mår som bäst när jag får ta en sovmorgon så ofta jag kan och vill och powerwalka vid annan tidpunkt på dygnet.  

Den senaste tiden har sovmorgnar inte ens varit i närheten; jag har varit mer död än levande när klockan har ringt varje morgon och jag har känt mig som överkörd av tåget. Men i morse... jösses vad skönt det var att få vakna i min egen takt och sen äta en god frukost på trappan till stugan. Det mår jag bra av!

Men nu var det vår Cylinda jag skulle skriva om. Det inhandlades ju en liten rackare till tvättmaskin i våras och nu är den installerad och testad. Den fungerar alldeles utmärkt och den passar perfekt här ute i stugan. Det känns mycket roligare att tvätta här ute än vad det gör hemma i stan. Konstigt! 




Idag har vi packat upp de sista sakerna som vi har tagit med oss ut hit från stan och nu tycker jag att jag är värd att få luta mig tillbaka med ett glas rosé på altanen. I kväll kommer barnen igen; vi byter på söndagar på sommaren. Det skall grillas, mysas och göras upp sommarplaner. Underbara sommar!

Ha en fin söndagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images