LIVET PÅ LANDET...

juni 18, 2013



Nu är vi utflyttade till landet hela familjen... nästan i alla fall. Det blir lite spretigt och lite hit och dit när barnen är lite större. Det skall funka med sommarjobbstider och kompisar och gud vet allt men Tofta ligger inte längre bort från Visby än att det mesta går att lösa rätt smidigt ändå. Det finns bussar och det går rätt snabbt att ta bilen till och från stan om det behövs men jag är glad över att vi inte valde Ljugarn eller Fårö som vi var inne på ett tag.

Idag har vi haft en riktigt skön dag i solen. Vilken tur vi har med vädret denna första semestervecka! Mot eftermiddagen tog vi bilen in till stan, gjorde en del ärenden och hämtade småtjejerna och nu har vi grillat, ätit ute och njuter av lugnet här ute. Älskar att vara här!



















Två lediga dagar till sen är det midsommarafton. Det ser lovande ut vad gäller vädret i år. Allt blir ju så himla mycket roligare och mysigare när det är vackert väder. I år skall vi för första gången fira här i Tofta i kombination med det traditionella firandet i Gnisvärd. Känns riktigt bra! För första gången kommer alla mina barn att vara på egna firanden med sina vänner på midsommarafton och det är ju lite annorlunda men det är ju så det skall vara när barnen blir stora. Jag är så glad över att de har så fina kompisar och jag önskar att de får en riktigt rolig midsommarafton!

Nu skall jag ta tag i det där som jag förträngt en timme nu... disken. Här ute har vi ingen diskmaskin... eller så kan man säga att jag stugans diskmaskin. Jag står där mest hela tiden tycker jag. Å ena sidan så kan jag ju tycka att det är rätt trist men å andra sidan så är jag så glad över att jag slipper klippa gräs och göra en massa andra tråkiga saker som jag brukar kalla för "karlgöra" så den där disken är faktiskt rätt ok ändå. Jag hör att den ropar på mig nu!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images