DET BÖRJAR TA SIG PÅ BALKONGEN...

oktober 20, 2019


Hej hej alla ni som tittar in!

Idag har vi en härlig söndag. Vi började med en rejäl sovmorgon, en långfrukost och sen en promenad i det otroligt sköna vädret. Solen har förvisso bara visat sig lite då och då men det var så himla skön luft. Varmt men ändå klart på något sätt. Vi ville aldrig gå in... 

Gick förbi en av våra blomsterhandlare på vägen hem och hittade lite mer grejer till balkongen. Så här ser det ut just nu... i den ena hörnan... Vår balkong är rätt stor och i ena delen har vi länge tänkt bygga en soffa och göra en minilounge där men vi kommer liksom aldrig till skott så den har jag ännu kvar att planera lite för. 


Ser ni att det skymtar hyacinter där bakom? De har kommit nu och de passar ju så bra i den där avlånga krukan eller vad man ska kalla den för! Lite tidigt kanske men det är ju kul att kunna få vara lite tidig med något ha ha.



Och ser ni murgrönan? Den som jag trodde var bortom all räddning efter sommarens torka och med väldigt sporadisk vattning men den har liksom genomgått någon slags reinkarnation och kommit tillbaka i en höstig variant och den är hur fin som helst nu. 





Ja, som sagt, det tar sig även om det är en del kvar... tänk fårskinn på stolarna, glögg, fler lyktor och växter i olika höjder. Det kan bli bra!

Nu har vi fikat med bullar från bästa bageriet; Lillebror på Rörstrandsgatan. På riktigt... hur gör de för att få till så goda bullar? Det är de mest magiska bullarna jag någonsin ätit. Är ni i krokarna så köp!!! Det är sport på tv som skvalar i bakgrunden och jag ska snart börja kolla på veckans kläder. Förr var söndagar ren ångest för mig för att helgen nästan var slut men nu älskar jag söndagar och tycker att det är en skön dag då man kan få hänga i soffan och bara koppla av. Och det gör jag just nu... kopplar av så mycket jag kan!

Ha en fortsatt fin söndag!

KRAM!

You Might Also Like

10 kommentarer

  1. Men jisses så fint, vill komma direkt och sitta där och mysa med en kopp glögg... Vår balkong är katastrof för tillfället, men till våren då ska den minsann bli fin. Kram och ha en mysig kväll. Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Tina <3. Det är svårt att få till tid till allt som man vill fixa, eller hur? Hoppas att du har haft en fin uppstart på veckan. Kramar //Tina

      Radera
  2. Men åh så fint du har gjort på balkongen! Så mysigt det lät att sitta där med en kopp glögg. Blev hur sugen som helst:)
    Ha en fin start på veckan
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Snart glöggtider... det går undan nu verkligen. Tack detsamma till dig. Kramar//Tina

      Radera
  3. Vilken höstfeeling du fått på er balkong.
    Ha en bra ny vecka.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin och tack detsamma. Ha en fin vecka du också! Kram //Tina

      Radera
  4. Åh så himla fint du har gjort! Stort gilla!
    Jag ska snart fixa iordning lite mer på vår porch och på baksidan vid spabadet. Än har jag alla bollkryssar kvar, men snart har de gjort sitt faktiskt.
    Jag har också haft söndagsångest till och från under åren, vissa perioder mer än andra av olika skäl. Men nu... nej nu gör det mig ingenting att det är söndag, säger som du: en extra dag för avkoppling, mys och soffhäng ;)
    Jag såg att du uppmärksammade vinet på insta. Jag hittade ju tipset hos dig och var tvungen att testa. Vi gillar goda viner både jag och mannen min , och det där blev en favorit som jag ska köpa hem mer av. tack igen för tipset och jag har länkat till dig idag på min blogg där jag nämnde vinet ;)
    Ha en fin start på veckan.
    Kram/Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!!! Visst är det skönt att söndagsångesten försvunnit. Helgen blir ju lite mysigare då. Vad roligt att ni gillade vinet och supertack för länkningen. Fint av dig! Ha en jättefin vecka. Kramar //Tina

      Radera
  5. Å vilken härlig balkong!!!!
    Å såååå fint du har piffat :)
    Det är det vi saknar med vår lya... Ingen uteplats eller balkong..
    Men nu så här års känns det ändå ok. Dessutom har vi ju slottet och parken ett stenkast bort bara :)
    Ha en riktigt härlig måndagskväll!
    Varma kramar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, vad gullig du är! Så här års klarar man sig faktiskt utan balkong och då handlar det nog mer om känslan av att man har en. Vad härligt att ni har så nära till slottet och parken. Det är inte så illa. Tack desamma önskar jag dig! Kram //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images