FINASTE BARNBESTICKEN...

oktober 16, 2019

Inlägget innehåller reklamlänkar till Kitchen Time, Mio och Svenssons Lammhult.


Hej hopp!

Ja, här är jag... efter ett par dygns frånvaro. Igår hade jag inte en minut över och jag hann tyvärr inte ens öppna upp datorn här hemma eftersom vi direkt efter jobbet mötte upp Johannes hemma hos honom för att äta middag ihop. Men jag återkommer om denna mysiga och härliga kväll.

Först måste jag visa er barnbesticken som vi bland annat köpte till vår lilla Majken när hon fyllde ett år. Nu kom de tyvärr inte fram på utsatt tid men igår kväll när vi kom hem så låg de utanför vår dörr och väntade på oss. Fin service det där att man kan få grejer leverade hem till dörren utan att det kostar något extra. Besticken kommer från franska Laguiole och ni hittar dem HÄR.


Eftersom Majken inte alls gillar att bli matad så tror och hoppas jag att hon kommer att gilla dem. De är ju sååååå söta i sina pastelliga fina färger.


Ett annat köp som vi är så galet nöjda med är vår matta som vi har under köksbordet. Vi har ju inte någon princip som säger att vi måste köpa bara designade grejer utan vår princip är snarare att det vi köper ska vara något vi båda tycker om. Är det en dyr sak så får vi spara tills vi har råd och har vi tur så hittar vi något som inte kostar skjortan men vi utgår alltid ifrån vad vi tycker om. Dyrt eller billigt är inte det viktigaste.

Vår matta är ett exempel på det senare. Vi letade hur länge som helst efter en matta till köket som vi tyckte om men vi hittade ingen. Inte ens de dyraste föll oss i smaken men helt plötsligt sprang vi på en som vi tyckte passade alldeles perfekt in här hemma. Priset var ju magi för en sådan stor matta och jag äskar den verkligen. Den bara finns där utan att ta en massa plats men som ändå gör vårt kök ombonat och varmt. Du hittar den i flera olika storlekar och färger HÄR.

Våra klassiska stolar som också är ett utav våra bättre köp hittar du till nedsatt pris HÄR. De är de skönaste köksstolarna vi har haft någonsin alla kategorier. 


Idag har jag haft hemmakontor vilket kan vara nödvändigt ibland när man behöver beta av saker i lugn och ro. Jag har den förmånen att ha ett jobb och en arbetsplats som har en flexibilitet kring just det. Jag tänker att en del av er undrar nog över vad jag pysslar med om dagarna och jag tänkte att jag framöver ska ägna ett inlägg kring det; Vad gör en HR Business Partner egentligen... 

Näää nu är det dags att umgås lite med min man. Vi ska laga middag ihop och vi ska nog ta ett glas vin också. Det är ju ändå mini-lördag. 

KRAM!

You Might Also Like

6 kommentarer

  1. En jättebra present och hon kommer säkert att gilla att äta med dem.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon älskade dem från första stund! Det blir nog bra det där... Kram //Tina

      Radera
  2. Hmmm... skrev en lång kommentar men så försvann den mitt i knapprandet på tangenterna...
    Sammanfattar den lite kort.
    Fina bestick! Kul med lite "vuxen design" i pasteller som alternativ till bestick med gulliga djur t ex.
    Håller med om dyrt och billigt, vi köper också det vi gillar. Vissa saker blir ofta de dyrare p g a kvalitet när det gäller saker vi ska ha länge, länge. Som era stolar t ex. Mattor däremot kan ju spillas på och jag byter gärna lite då och då, har märkt att jag är lite av ett matt-freak haha...;) Jag har också tittat på de där i olika storlekar och färger. Behöver ju snart mattor till fjällhuset....
    Kram och ha nu en fin torsdag!
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det retligt när det blir så. Förut blev det alltid så när jag kommenterade hos dig så jag kunde bara skriva korta kommentarer men nu funkar det utmärkt. Någon bugg hos Blogspot som har hoppat över till mig kanske? Håller helt med dig... Förr kunde man lägga ut en halv förmögenhet på något som var trendigt. Det händer inte idag som tur är. Man vill ju att saker ska hålla länge. Fjällhuset ja, det ser ju bara för härligt ut. Det är spännande att följa. Ha en fin helg Maria! Kram //Tina

      Radera
  3. Superfina barnbestick, inte sett dem förut. Jag gillar verkligen Laguiole. Vi har såna vuxenbestick som jag köpt i Frankrike.
    Kram Monika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är de söta <3. Vuxenbesticken är ju också sååå fina. Vi har köttknivar i det märket som är så snygga men skulle vilja ha en uppsättning vanliga bestick också. Kram //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images