NÄR MAN STÄDAT UNDAN DET SISTA AV SOMMAREN...

oktober 14, 2019


Hej hej!

Och hej till veckans första dag! I morse lämnade vi ett soligt Visby och landade på ett regnigt Bromma. Jösses, molnen hängde så lågt så att vi såg inte marken förrän precis innan landning. Ordentligt guppigt var det också när vi skulle ner genom alla moln. Gillas inte... Och vilket regnande det har varit idag men jag ska inte gnälla för vi fick några fina och varma dagar på ön. Ett perfekt väder för att plocka undan inför vintern, ta ner tvättlinan, lägga presenning över bord och bänkar och paketera in uteköket så att inte betongsskivan fryser sönder.



Ett litet ruttet äpple är den enda som finns kvar på äppelträdet nu...



Uteköket isolerar vi med frigolit och en spånskiva över för att hålla vätan borta. Funkade finfint förra vintern.



Till eftermiddagsfikat svängde jag ihop en äppelpaj och sen blev det läxläsning för pappa Per och yngsta dottern.


Det känns väldigt bra att få komma hem och hösta in oss lite här hemma i Stockholm nu. Balkongen behöver få lite kärlek så jag ska gå och spana på höstiga/vintriga växter i helgen tänkte jag. I övrigt bjuder veckan på middag med Johannes hemma hos honom i morgon kväll, naprapatbesök på onsdag och på fredag kväll ska Per på Stockholm Open på det årliga eventet så vi får se vad jag hittar på då.

Nu ska jag packa upp min resväska och sen mina vänner så ska jag krypa ner under en filt och kika på The Bachelor. Brukar ni se det? Så dråpligt allting men beroendeframkallande. Har man väl börjat så kan man inte sluta.

Ha en fortsatt fin måndagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

8 kommentarer

  1. Så skönt att ha plockat undan allt inför den kommande vintern och kylan som kommer.
    Äpplepaj och en kopp kaffe/te är inte dumt alls.
    Den såpan har jag aldrig tittat på faktiskt.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jätteskönt att få det gjort! Det är en sådan där skräpserie som man inte kan sluta titta på när man väl börjat :-) ... Kram //Tina

      Radera
  2. Å så skönt att vara färdig för vintern vännen.... vi har bara börjat....;) Myyyycket kvar än och det är SÅ tråkigt att städa trädgården tycker jag...måste nog försöka intala mig att det ÄR kul...;)
    Jag kollar inte på just den såpan men några andra och ja det går ju inte att sluta titta oavsett om det är bra eller ej... ;) Kraaaam fina du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ni har liiiiite mer att ta hand om än vad vi har :-). Och man får jobba lite med motivationen, det känner jag igen. Visst är det så... jag älskar dokumentärer men när det kan bli för tungt måste jag blanda upp det med lite mer lättsamma grejer ha ha... Kram till dig fina du <3 //Tina

      Radera
  3. Vi packade också ihop en del saker i trädgården inför vintern. Sååå sorgligt. Nu är det bara att gå i ide i ett antal månader. Typ! Usch vad mörkret är trist. Ja, jo, det här med att tända ljus och mysa gillar jag ju förstås, men allt det där andra utomhus. Blää!

    Får försöka fokusera på de härliga färgsprakande soliga höstdagarna istället. De kommer ju de också. :-)

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det vemodigt att avsluta något. Jag har någon slags hatkärlek till det där med mörker. Jag gillar inte mörker men jag gillar att mysa i mörkret med tända ljus. Klurigt, eller hur. Kramar <3 //Tina

      Radera
  4. Så mycket mysiga bilder från er helg!
    Vi var också på kusten i helgen. Körde iväg båten till marinan där den vinterförvaras och plockade undan alla möbler från terrassen bland annat.
    Tack för rara fina ord om den missade bröllopsdagen.
    Kram/Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla <3. Det är något speciellt det där med att avsluta något inför en ny period... kluvna känslor. Kram //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images