LJUGARN, SKALDJUR OCH HÖGA HÖJDER...

juli 31, 2014



I går efter att ovädret dragit förbi tog vi oss tvärs över ön till Ljugarn. Åhh vad jag älskar detta ställe. En idyllisk liten badort där vi tillbringat många somrar när barnen var små. Ljugarna har ju allt, en bra badstrand, en hamn, raukar, bra krogar, en konsumbutik, en mack och en järnhandel! Det enda som egentligen är minus vad gäller Ljugarn är att det ligger på fel sida av ön. När man är på stranden och solar får man ligga åt "fel håll" bort från havet och man missar alla vackra solnedgångar. Men det kan man faktiskt leva med :-). 

Idag åt vi lunch på Strandcafét tillsammans med alla getingar. Vilken explosion. Vi hade ihjäl 10 st bara under tiden vi försökte få i oss vår mat. Lilly åt pannkakor med sylt och med facit i hand… inte så smart… För oss andra blev det en Club Sandwich.




Efter maten gick vi ner till stranden och det var inte alls farligt med algblomning här. Lite grumligt kanske men det kunde lika gärna vara sand från botten som virvlat upp för det blåste rätt friskt med härliga vågor. Varmt och skönt var det i vattnet också! Som avslutning blev det en Guteglass nere vid hamnen.

Kvällen tillbringade vi tillsammans med våra fina vänner M&M där det bjöds på skaldjur. Jösses vad gott det var. Mysig kväll som avslutades med en liten cykeltur hem i sommarnatten.





Idag, på förmiddagen har vår älskade prinsessa Vendela hoppat fallskärm. Jag som är så nojjig vågade inte vara med och titta. Jag ville inte ens veta vilken tid hon skulle hoppa för jag skulle vara alldeles för nervös utan ville att hon hörde av sig när det var klart. Den här bilden kom när hon var nere på marken igen och när jag pratade med henne så var det en mycket nöjd tjej i luren. Nu har alla mina barn hoppat fallskärm och nu vet de ju hur det är. Jag tycker att de kan ha hoppat klart nu :-). 

I kväll kommer de ut hit till oss på landet och grillar. Skall bli så kul att få höra alla detaljer. 

Nu bär det av ner till stranden.

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images