BUNGENÄS...

juli 11, 2014



Här har vi varit idag; på Bungenäs där Gotlands största kalkbrott var i bruk fram till i början på 60-talet då Försvaret tog över området och stängde för allmänheten. Nu är det fritt fram igen och Bungenäs har blivit ett populärt ställe där man kan äta god mat, ta en fika, gå på konserter och ta del av konst mitt bland lammen som strövar fritt kring hela området. Det är en bit att ta sig från parkeringen ner till området men det finns cyklar att låna. Det här stället kan jag verkligen rekommendera. Det är hur mysigt som helst! Nästa gång vi åker hit skall vi ta en tur med lånecyklarna över området och se oss omkring lite mer.




 Vi är så lyckligt lottade som får bo på den här ön där det finns så många coola ställen man kan hänga på. Idag har vi även hunnit med att besöka Fabriken Furillen och Skulpturfabriken som inte går av för hackor (visar bilder därifrån en annan dag) och i nästa vecka skall jag lura med mig min man ner till södra Gotland för att besöka mina favoritställen där.

Nu är det fredag och jag måste säga att jag är suuuuupernöjd med min första lediga sommarvecka.

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images