FABRIKEN FURILLEN...

juli 12, 2014



Furillen är en liten ö som ligger utanför nordöstra Gotland. Precis som på Bungenäs har det bedrivits  stenindustri här och blev därefter militärt område innan den öppnades för allmänheten igen. Nu är ön mest känd för den hotell- och konferensanläggning som finns på ön och att det är en populär plats för modefotografering.

Furillen och Fabriken Furillen är verkligen speciellt och jag vet faktiskt inte riktigt vad jag skall tycka. Jag dras hit på något konstigt sätt trots att jag egentligen inte gillar det där lite läskiga, karga, stela kala, ängsliga och minimalistiska som kännetecknar både ön och anläggningen. Igår tog vi i alla fall en fika och en promenad i blåsten och jag måste ju ändå säga att stället är vackert på sitt sätt och jag tycker absolut att man skall åka hit om man inte varit här. Alla tycker ju inte som jag :-).




Idag blåser det igen och det känns att det är betydligt svalare i luften nu så det blir nog inget stranden idag. Istället stannar vi nog här vid stugan och har en lugn dag.

Ha en skön lördag!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images