LOKALTIDNINGAR I VASASTAN...

januari 13, 2019


Hej på er!

Här hemma har vi vaknat till i lugn och ro efter en mysig kväll hemma hos vår fina Johannes. Han bjöd på räktacos och han är verkligen grym på den rätten. Jag har försökt att få till det men jag är inte ens i närheten... Grym kväll med en grym kille!

Något som också är grymt är att det brukar dimpa ner lokaltidningar för Vasastan i vår brevlåda med jämna mellanrum. Vi har en som heter Vi i Vasastan, en som heter Mitt Vasastan (tror jag) och så den jag visar här som heter Sagolika Vasastan. Tidningarna är gratis och har artiklar som handlar om vad som händer i Vasastan samt tips om allt möjligt.

Sagolika Vasastan är den jag gillar bäst. Den är mer som ett snyggt magasin och innehåller alltid restaurangtips, intervju med någon känd person som bor i Vasastan, den här gången arkitekten Thomas Sandell, och annat smått och gott.




I senaste numret kunde vi läsa om L´Avventura som är en lyxig italiensk restaurang som vi har besökt en gång. Vi ska faktiskt dit igen om ett par veckor för att fira äldsta sonen som fyller år. Så häftig miljö där!


Ett reportage om Hagaparken fanns också med 


Och ja ni ser... väldigt blandat men kul att de här tidningarna finns tycker jag. Det gör att man lär känna området man bor i på ett annat sätt.

Idag står det skridskoåkning i Vasaparken med Loa på schemat och sen måste jag ner en sväng på stan för att kolla på skidkläder. De jag har verkar ha krympt sen jag använde dem senast. Konstigt... måste vara Stockholmsluften.

Ha en underbar söndag!

KRAM! 

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images