SUMMERING AV 2018...DEL 3

januari 02, 2019


Hej igen!

Här kommer den 3:e och sista delen och var beredda på ett bildregn. Jag gick bananas när jag kikade på alla bilder och det var svårt att välja. Häng med så länge ni vill och orkar...

Alltså den sommaren som vi fick, den var ju helt galen. Vi var på stranden nästan varje dag och åt måååånga luncher på vårt favoritställe; Surflogiet som ligger alldeles i närheten av där vi bor.






Att hänga på Djupvik och äta den godaste lunchen är ett måste minst en gång varje sommar.




Ett par dagar var vi i Burgsvik och besökte bland annat Grå Gåsen för att gå på konsert med GES tillsammans med vänner.



Det blev ännu mer bad vid hamnen i Burgsvik...



... för att sen åka hela vägen från södra Gotland till norra ön för att ta färjan över till Fårö. Där umgicks vi med vänner och fick ytterligare några magiska stranddagar på Sudersand.



Kvällpromenad längs med stranden på väg till middag på Strandcafeét.


Bungenäs fick bli den sista utflykten den här sommaren.





Och så kom den då... dagen då semestern tog slut och vi var tvungna att säga hej då till Gotland och en magisk sommar för den här gången.


Men på plats i Stockholm igen kunde jag kvittera ut en av mina födelsedagspresenter. En kväll på TAK. Magisk mat och en magisk utsikt.



Vi fick äntligen vår nya matta på plats under matbordet.


Jag köpte en snygg byxdress till Annas härliga 50-årsfest i Kräftriket men byxdressen var bara härlig fram tills det var dags att gå på damernas. Jag kunde inte få upp blixtlåset i ryggen själv så Per var tvungen att följa med och assistera varje gång... 



Vi grillade på balkongen med grabbarna...




...och i september tog jag tåget till Västerås för att hälsa på Vendela i hennes nya lägenhet för att smida inredningsplaner.


Vi passade på att ta en lunch med supersköna Helena som jag lärde känna på bloggträffen i våras. Helenas fina blogg hittar ni HÄR.

.

Vi bjöd upp min mamma till Stockholm på brunch och skumpa...


Och sen var det dags för historiens märkligaste val... ja hur det gick, det vet vi ju... eller inte...


I mitten på september kom också den här lilla juvelen in i våra liv. Lilla Majken... och Loa fick en lillasyster. Han ÄLSKAR henne!


Dags för lite Gotland igen och årets sista grill...


Vi firade min fina pappa som fyllde 80 år på favoritstället Djupvik.


Min rosa period har ännu inte gått över...


Vi går på Bondens Marknad på Söder i Stockholm.


Och leker kiosk i parken.


Bildcred: Ulrica

I oktober var jag på bloggträff igen med samma gäng som sist men också med några nya bekantskaper. Härliga fina ödmjuka tjejer. Naturligtvis har jag hittat en ny rosa klänning kvällen till ära.

Den här gången var det fina Pernilla som anordnade minglet. 

Från vänster ser ni LenaNinaUlricaAnnikaKatarinaAnnaLenaHelenaJenny (som tittar fram bakom Helena), AnnaPernilla och jag själv. Med på bloggträffen men som inte är med på bilden var också fina Nathalie  och Ann-Sofie och Helena som instagrammar på @annzo68 och @helenalindblad1.


Min rosa period övergick så småningom till en rutigabyxor-period...



I oktober var vi tillbaka på Gotland igen för att gå på vinprovning på Volare tillsammans med ett gäng härliga vänner.




I november var vi sista svängen ner till Gotland för det här året och då passade vi på att gå ner till havet och ladda massor av energi.




Jag tog en promenad inne i Visby för att fotografera lite...



I november passade vi också på att ljusa upp tillvaron lite med att gå på bio. Vi såg två kanonfilmer; Bohamian Rhapsody och A star is born. Den senare såg vi på Capitol där vi beställde in mat och vin till soffan där vi satt under föreställningen. Så mysigt!


Ips vips blev det 1:a advent så vi pyntade och fick upp hästen Frey på väggen. Vi tjejer som var på bloggträffen under hösten fick köpa varsin Frey för en billig peng och jag såg direkt att jag ville ha honom hem till oss. Som tur är gillar Per också Frey...


 Mysigt 1:adventsfika med alla ungdomar och barn lyckades vi få till...



Och ett besök på Färgfabrikens julmarknad med Vendela.



Vi bokade in en solsemester...


... och Loa åkte skridskor i Vasaparken. Stor succé!


Snön kom och vi fick julfeeling...


... och sen blev det en klassisk uppesittarkväll med Bingolotto hemma hos äldsta sonen.


I år hoppade vi över att laga julmaten själva och på julafton gick vi istället till Stallmästaregården på julbord. Så skönt, avkopplande och mysigt...



Sen var det här året slut... och jag och Per firade in det nya året själva här hemma i Stockholm och la upp planer för 2019.

Men vilket år vi fick ... Om jag förtränger alla problem med höfter, knä och kristallsjuka som faktiskt har varit sjukt jobbigt och frustrerande periodvis och tagit så mycket energi av mig så har vi ju fått uppleva så många härliga och fantastiska saker under året som gått. Det är dessa delar jag kommer att ta med mig in i 2019. Det finns faktiskt värre saker här i världen än att ha lite krämpor hit och dit och jag tänker att om jag inte tänker på det så finns de inte. 

Nu kör vi 2019!!!

KRAM! 

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images