FRÅN EN Ö TILL EN ANNAN...

augusti 18, 2019


Hello!

Då var jag på plats här hemma i Stockholm igen men när vi ännu är inne på Gotlandstemat så tänkte jag att jag skulle visa er några bilder till från Fårö. Sista semesterveckan körde vi ju upp till Fårösund för att ta färjan över till Lill-ön. Inledningsvis var det en rätt mulen och lite blåsig dag men det ordnande ju upp sig så småningom. Sommartid går färjorna, som är gratis, non-stop över sundet men det kan ändå bildas rätt långa köer, men när vi åkte över så hade vi ingen väntetid alls.


Färjan över tar bara några minuter... typ sju kanske...


Miljön på Fårö är väldigt varierande och speciell. På sina ställen är det väldigt kargt som här på Langhammars som var första besöket för dagen. Det ser nästan ut som att månlandskap där. Vissa tycker att det är vackert. Jag tycker att det är läskigt. Jag är mer för grönt och lummigt och det där karga det får mig att tänka på läskiga filmer... det vilar liksom något dystert över den där märkliga miljön.


Jag är inte säker men jag tror att han kallas för Langhammarsgubben...




Hög gubbe! Hur som helst så är ju det här stället helt klart värt ett besök vare sig man gillar karga miljöer eller som jag, mer grönt och lummigt.

Nu är det sensommar på riktigt! Även om det har varit högsommarvärme på ön i helgen så är det så påtagligt att hösten nosar oss i hasorna nu. Man märker det på ett annat sätt när man är ute på landet. Men jag ser fram emot hösten. Vi har en hel del inplanerat och hösten är ju ändå en av mina favoritårstider även om det där med mörkret inte är så kul.

Nu ska jag njuta av den här söndagskvällen här hemma och sen kör vi jobbvecka!

KRAM!

You Might Also Like

4 kommentarer

  1. Fantastiska bilder, Gotland är så fint! Man märker verkligen att hösten är på väg, i Stockholm har vi haft regn och molnigt hur länge som helst. Fin blogg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh... tack för dina fina ord. Vad glad jag blir! Många fina motiv finns det på ön så det är så tacksamt. Ja, det har varit ett väldigt skurande hit och dit här i Stockholm så jag håller tummarna för att vi får en fin höst. Kram //Tina

      Radera
  2. Så härligt att få se alla dina fina bilder från ett vackert Gotland <3
    Får se när vi åker dit igen, det är ju så makalöst härligt där!
    Å så himla snyggt när allt blev svart, allt hänger liksom ihop mer :)

    Å yjejfest, huuuuuur härligt är inte det liksom :))
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad gullig du är! Ja, Gotland är ju lite som att resa utomlands. Lika dyrt också tyvärr... det känner vi ju av nu när vi inte har gotlandsrabatt på färjan längre. Så skönt att vi nästan är i mål med målningen nu. Lite småfix kvar bara. Och tjejfest är ju så kul!!! Ha det fint Anna! Kram //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images