ÅRET SOM GICK... 2019... DEL 1

december 30, 2019


Hej alla fina bloggvänner!

Det börjar dra ihop sig och om bara några timmar så är det nyårsafton och årets sista dag... igen. Hur kan ett år gå så fort? Det börjar också bli dags att summera året som gick och vi tar de första månaderna i steg 1. 

Vi inledde året med sköna promenader längs med havet på Gotland. Där har jag växt upp och det är där jag hämtar energi när jag känner mig trött, sliten och när jag känner att energin har runnit ur mig. Det har varit ett slitigt år rent energimässigt och därför har dessa promenader varit extra värdefulla just i år.


Vi var också en del på bio i början på året och vår kvartersbio Capitol fick ett och annat besök av oss. Just den här gången såg jag Bohemian Rhapsody med min näst äldsta son Johannes.


Vi hängde en hel del i Vasaparken med våra barnbarn Loa och Majken och deras föräldrar. Det blev skridskoåkning, pulkaåkning och korvgrillning. Underbart ställe!


I februari fick jag besök av mina fina bloggvänner Katarina och Ulrica...


... och Helena. Vi, fotade, åt gott, bubblade och babblade hela dagen lång.


Morgonen efter reste jag och min Per till Gran Canaria på semester. Jag avskyr verkligen februari. Det är fortfarande mörkt, kallt och ruggigt då och min längtan efter sol och värme är just då som allra starkast. Vi hade vackert väder hela veckan och jag fyllde på mina depåer.


När vi kom hem så hade ljuset kommit tillbaka och jag kunde börja fota inne igen.


Fösta vårpromenaden i Stockholm. Det var islossning och jag var så sprallig och lycklig.


I början på mars var vi i Sälen med hela stora familjen och det är något vi försöker att få till åtminstone en gång varje år. Det här med att få umgås med alla ungar och vara ute i backen hela dagarna det är ren magi. Jag är så lycklig över att vi alla har det här intresset ihop. Stora som små...



Vi hamnade också lite otippat på Magnus Ugglas show med fina vänner. Jag har aldrig varit någon Ugglefan men hatten av säger jag bara och ursäkta språket; satan i gatan vad bra den var!


Vi vårpromenerade på Djurgården...


Och åkte scooter genom stan...


Till slut kom värmen och vi kunde samlas med familjen Gotland för att dricka rosé vid uteköket på altanen.




Partners in crime och vårfix på tomten.


Ljuset kom tillbaka på riktigt...


... och vi hängde med vänner på stan.


På våren firade vi också vår bröllopsdag. Den åttonde i ordningen. Åtta år av lycka med den bästa av män... Min Per!

Vi stoppar här för nu tycker jag och firar in nyårsafton så där härligt som man bara kan. 

Gott Nytt År på er alla och tack så jättemycket för att ni vill hänga här inne med mig! To be continued...

KRAM!

You Might Also Like

12 kommentarer

  1. Roligt att se en resumé! Gott nytt år till dig också!

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite kul att kunna blicka tillbaka på året som gått :-). Kram och ha en fin start på det nya året. Kram //Tina

      Radera
  2. Tycker det är så kul med dessa årsresumeer. Gott Nytt År och även bloggår.
    Nyårskramar från Monika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du uppskattar det! Man glömmer så lätt och då är det perfekt att kunna kika bakåt i bloggen. Kram och ha en fin start på det nya året. Kram //Tina

      Radera
  3. Underbar krönika. Jag tror jag kom ihåg det mesta, älskar tillbakablickar :)
    Gott Nytt År
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Maria! Hoppas att ni hade en fin nyårsafton och att ni får en härlig start på det nya året. Kram //Tina

      Radera
  4. Roligt att blicka tillbaka på det gångna året.
    Gott Nytt År
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det kul att kunna kika tillbaka på året som har gått. Som en form av dagbok. Tack detsamma! Kram //Tina

      Radera
  5. Såå roligt att läsa
    Känner ju igen allting då jag läser dig varje kväll
    Dålig på att kommentera tyvärr. Gott Nytt År önskar jag dig du fina. Kraaaam Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din härliga kommentar. Vad glad jag blir! Ingen fara med kommentarerna... jag uppskattar när de kommer :-). Vet precis hur det kan vara. Ett fint Gott Nytt År önskar jag dig också. Varma kramar //Tina

      Radera
  6. Jag är så himla glad att jag fått dela några riktigt härliga ögonblick med dig förra året och i år blir det fler hoppas jag på <3. Så kul att få följa vad som hänt under ditt år!! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma fina du! Ja det hoppas jag också. Vi kan höras om det? Kramar till dig <3 //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images