HUR BLEV DET MED PIFFET PÅ BALKONGEN...

december 08, 2019

Inlägget innehåller en reklamlänk till GRANIT.


Hej på er!

Hur har ni det? Lika regnruskigt som vi här i Stockholm? Det bara regnar och regnar och regnar... det är nästan så att jag önskar att det hade varit snö som hade kommit istället för regn... men bara nästan. Jag gillar ju snö till jul och när vi är och åker skidor men inte annars men alltså, det här regnandet får ju en att bli lite less.

Hur som helst så har jag lovat er att visa hur det blev med den där bortglömda hörnan på vår balkong.Vi köpte ju ett par äppellådor för några veckor sedan och igår hittade vi en lykta på julmarknaden så nu ser det hyfsat mysigt ut även där. 





Vi hade ju tänkt att sitta här ute på fårskinnsfällarna och dricka glögg... ni vet så där mysigt när det är lite frostigt ute och det ångar/ryker ur munnen när man andas för att det är så kallt. Men det har inte blivit så... inte än i alla fall. 




Gamla äppellådor till superbra pris hittar ni HÄR.

Då har vi kommit till 2:a advent och det andra ljuset är tänt. Två kvar att tända innan det blir jul och nu börjar tiden att springa så där rasande fort igen. Jag håller på att klura på julklappar till barnen och det är ju alltid en utmaning att hitta den där perfekta ni vet. Fast vi har lite önskemål som ledtrådar så vi ska nog få ihop det. 

Ha en fortsatt fin söndag och en mysig avslutning på helgen!

KRAM!

You Might Also Like

8 kommentarer

  1. Så fint det blev, synd bara att det inte blev något julmys där ute.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Vi fick snö en dag nu veckan men då hann vi inte tyvärr :-(. Kram //Tina

      Radera
  2. Din balkong är ju hur mysig som helst, hade det nu bara slutat regna och istället några minus och sol så hade det blivit än bättre. Här är likasamma väder, trött blir man på allt regnande.
    Jag har inte fixat till så mycket ute ännu, har en "granbock" modell större som jag ska sätta i en ljusslinga.
    Hoppas ni kommer på vad ni ska köpa för julklappar. Sonen önskar sig golfgrejer så vi har lite att välja bland:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maria, vad gullig du är! En dag med snö fick vi nu i veckan men den försvann nästan på en gång. Det här regnet är ju så deprimerande verkligen. Jag har kört fast lite vad gäller julklappar men det lossnar kanske i helgen. Ha en fin avslutning på veckan! Kramar //Tina

      Radera
  3. Du har det så mysigt och fint hemma kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla gulliga du!!! Kram //Tina

      Radera
  4. Vilken underbar balkong Tina!
    Håller med dig... snö vill jag ha över jul och när jag är i fjällen... annars kan det faktiskt kvitta... ;) Just nu har vi ju snö, men den regnar väl bort snart igen om jag fattade det hela rätt ;) Trist med regn och grått...
    Ja, men tänk om vi sprungit på varandra där på NK, det hade varit skoj! Jag brukar ju vara rätt lätt att känna igen på mitt röda hår, haha... ;) =)
    Kram och tack för rara ord hos mig.
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Maria!!! Det hade ju varit jätteroligt om vi hade sprungit på varandra. Jag tror nog att jag hade känt igen dig :-). Kramar tillbaka till dig <3 //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images