TESTAR MITT NYA OBJEKTIV...

januari 29, 2015




Häromdagen kom då mitt nya objektiv som jag väntat på ett tag. Ett fast objektiv Canon EF 50/1,8; en riktig klassiker som har hängt med på marknaden under många år. Bra funktion till bra pris sägs det och nu skall jag bara lära mig att använda det på rätt sätt så att jag får ut det bästa av det… ja, det var just det. Jag tycker ju det är så svårt med alla inställningar, siffror och begrepp till höger och vänster; bländare, slutartid, skärpedjup och allt vad det nu man skall hålla ordning på men det är bara att plocka fram det där berömda tålamodet och testa om och om igen.




Vilket konstigt väder vi har haft i kväll. Från den ena stunden till den andra så började det blåsa, snöa, åska och blixtra. Känns märkligt när det sker så här års. Som tur är så behöver vi inte ut något mer i kväll så vi kan sitta här inne i värmen och kura. Idag fick jag några nya böcker levererade också så nu vet jag vad jag skall göra i kväll här i mitt soffhörn. I morgon väntar veckans sista arbetsdag och när den är slut så ser vi fram emot en kväll hemma hos min syster med familj för att fira födelsedagar. Nu har det dragit igång; vårens födelsedagsrace och det är fullt upp med att planera alla firanden :-).

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images