ÅSA LINDSTRÖMS MUGGAR...

augusti 17, 2018



Om man åker söderut på Gotland några mil så kommer man till en socken (som man säger på Gotland. I övriga landet brukar man säga by) som heter Hablingbo. Där finns det ett crêperie i en gammal lada som serverar gudomliga galetter. I ett litet uthus på gården säljer ÅSA LINDSTRÖM som äger och driver Crêperiet tillsammans med sin man Santo, sina fantastiska muggar. Vi har haft våra i många, många år nu och vi har ett gäng till i skåpet men jag tröttnar aldrig på dem. De kostar en slant men har för oss varit värda varenda krona. I sommar hann vi tyvärr aldrig dit; vi brukar annars åka förbi och köpa upp oss på en ny mugg varje sommar. Men vilken tur att hon har en butik på Tjärhovsgatan, på Söder, här i Stockholm också så att vi kan smita dit och köpa den årliga muggen.

Visst är de vackra?!




Idag efter jobbet när jag gick ner en sväng på stan för att hitta något tjusigt till morgonkvällens 50-årspartaj så var det varmt och lite lite halvsoligt men helt plötsligt öppnade sig himlen och oj vad det regnar nu. Då och då kommer det också blixtar och åskan dundrar på men här i lägenheten känner jag mig mycket mer trygg än vad jag gör i stugan nere på Gotland. Där tror jag att blixten ska slå ner i vårt hus hela tiden. 

 Nu vet jag också varför jag tycker att det är så tråkigt att handla på kedjorna nere i City... för att många, dock inte alla, som jobbar i butikerna inte verkar gilla sina jobb. De är oengagerade och snorkiga och har ingen känsla för service alls. På Zara idag var jag med om något mycket märkligt men det ska jag ta i ett eget inlägg. Blev så påmind om varför jag inte gillar den butiken. Eller så är det jag som håller på att bli en surkärring ha ha... hemska tanke... det vill jag aldrig bli.

Nu är det dags börja laga lite mat här hemma. Ugnsstekt lax med rotfrukter bjuder det här huset på i kväll.

Skönt med fredag. Ha en härlig kväll!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images